Odvaskő-barlang túra kép galéria

A galéria lapozós változatának a megtekintése.

Erdei sétány

• 10:30 Megérkezés Bakonybélre, szállás átvétele
  • 12:00 Kisétáltunk az Odvaskő Hotelhez és turista pihenőig
  • 15:00 Felsétáltunk az Odvaskő-barlanghoz a tanösvényen kb. 3km
  • 17:00 Az Odvaskő Hotel éttermében ettünk. Mindenkinek ajánlom.

A túra útvonala: Bakonybél Sárga sáv turista jelzés - Bakonybél Kék sáv turista jelzés Sárga sáv turista jelzés Zöld kereszt turista jelzés - Gerence-fogadó Kék kereszt turista jelzés - Volt Gerencemalom Kék kereszt turista jelzés - Gerencepuszta Piros sáv turista jelzés Piros barlang turista jelzés - Odvas-kő-barlang Piros barlang turista jelzés - Gerencepuszta Zöld kereszt turista jelzés Piros barlang turista jelzés - Hotel Odvaskő Kék kereszt turista jelzés - Bakonybél az úton.

Bakonybél utca részlet
A tervezettnél kicsit előbb értünk Bakonybélre. Ami természetesen nem volt gond. Fáradtak sem voltunk a korai indulastól. Így elhatároztuk, hogy elrendezkedünk, majd elindulunk egy rövidebb túrára a környéken. Adott volt, hogy a nem túlságosan messze lévő Odvaskő-barlangot nézzük meg. Így hát összecsomagotuk a szükséges dolgokat, és a Sárga sáv turista jelzés jelzésen kisétáltunk a település végére. Majd a Kék sáv turista jelzés jelzésen elindultunk a Gerence-fogadó felé. Itt sajnos azt tapasztaltuk, hogy már hiányoznak a jelzések a fogadó mellett.

Gerence-patak
A Gerence-fogadó úgy döntött, hogy nem szeretné a továbbiakban, ha a területükön haladna át a turista ösvény. Megpróbáltuk elkerülni, de teljesen a patakon átívelő hídig el kellett volna mennünk, mint később kiderült. Szóval a Kék kereszt turista jelzés mostmár ott vezet a Bakonybél kivezető úton, és a Bakonybél utáni patakon átívelő hídon vezet a turista ösvény. Nem volt könnyű dolgunk, hisz a megáradt patak mellett elég nehéz volt elmászni a néhol csúszós talaj miatt. Jókora áradás lehetett, mert rengeteg hordalék is volt mind a parton, mind a patak medrében. Most egy széles Gerencével ismerkedtünk meg.

Szikla az úton
Rendületlenül folytattuk az utunk a Kék kereszt turista jelzés mentén a patak partján. Néhol kicsit felmászva a domboldara, néhol pedig a víz szélétől pár centire kellett másznuk , hogy elérjünk a Gerencemalomig, majd Gerencepusztáig. Nem volttulságosan hosszú az ösvény, de annál jobban megszenvedtunk a körülmányek miatt. Jobban jártunk volna, ha csak végigsétálunk az úton. Megtettük azonban amit megkövetelt a Haza, és nem választottuk a könnyebb utat.

Esőbeálló, turista pihenő
Gerencepuszta nevű helyen egy esőbeálló, és sütőhely is ki van alakítva, a megfáradt turisták részére. Itt a Piros sáv turista jelzés Piros barlang turista jelzés és a Zöld kereszt turista jelzés jelzést is megtaláltuk. Mi a Boroszlány-körút mentén közelítettük meg felülről az Odvas-kő-barlangot. Kicsit emelkedett az út felfelé, de bemelegítésnek tökéletesnek bizonyult. Valamint lefelé kiderült, hogy ezzel jártunk jobban. Talán egy 500 métert kell haladni a Piros sáv turista jelzés jelzésen, és utána jelenik meg a barlanghoz vezető Piros barlang turista jelzés turista jelzés.

Odvas-kő-barlang
A barlanghoz érve viszonylag hamarmegtaláltuk az első azonosító számot, ami az Öreg Bakony Bakancsosa túra kiíráshoz kellett számunkra. Lefelé a Piros barlang turista jelzés túra jelzést követve mentünk, amihez hamarosan csatlakozott a hegy lábánál a Zöld kereszt turista jelzés turista jelzés is. A lefelé vezető ösvényen lépcsőfokok is ki vannak alakítva, de egy kicsit már ki lett taposva, azért jól járható az út. A közútra már kővel és kaviccsal megszórt út vezet ki.

Hotel Odvaskő előtti kő
A hegyről leérve a Hotel Odvaskő éttermébe mentünk be vacsorázni. Mindenkinek tudom ajánlani, mert nagyon jó volt a kiszolgálás és a választott vadételek is jól el voltak készítve, nagyon finom volt. Azt hiszem az árakra sem lehet panasza, aki ide betér. Visszafelé a közúton mentünk Bakonybélre. Ekkor vettük észre a Kék kereszt turista jelzés túra jelzés új útvonalát a patakon keresztülvezető hídon. Rövid napot zártünk, de jó bemelegítésnek bizonyult, az előttünk váró héthez. Birtokba vettük a szállásunk is Bakony Kemencéshoz nevű helyen.