Szépalmapuszta túra kép galéria

A galéria lapozós változatának a megtekintése.

Arborétum bejárata

• 12:00 Fürdés, napozás, pihenés
  • 19:30 Bakonybél

Szépalmapuszta abrorétum
A csütörtöki napot a pihenésnek szenteltük. Reggeli után indultunk. Először a Bakonybél Erdők Háza múzeumba mentünk a kiállítást megtekinteni, valamint begyüjteni az igazoló pecsétet. Aztán autóba ültünk, és a Szépalmapusztán található abrorétumba mentünk. Szépalmapusztán egy Hotel épült, amelynek a kertje az arborétum. Nyugodtan be lehet menni sétálni egyet, a hotel normálisan áll a dologhoz. Itt szereztük meg az újabb igazoló pecsétet a hotel portáján.

Cseléd-ház sor Szépalmapusztán
A szépalmapusztai hotel nagyon szépen rendben van tartva, és kellemes környezetben található. Autóval is be lehet a parkoló részébe hajtani. Idő hiányában ide nem gyalog jöttünk el, hanem autóval. Az abrorétum nem túlságosan nagy, mégis akár egy órát is el lehet sétálni, és nagyon szép és sok növényt lehet találni. A Hotelhez tartozik még egy lovarda, de ezt nem néztük meg, szerintem csak a hotel vendégeinek látogatható kísérettel. Egy magyar szürke marha csordát is láttunk egy elkerített részen. Az állatok egy nekik elkerített nagy területen vannak, csendesen legelésztek és járták be a rétet jó falatok után kutatva.

Arborétum sétánya
A séta végeztével Pápa felé indultunk, hogy a szállásunkon ajánlott Mesteri fürdőbe jussunk. Mesteri egy kis település Celldömölk és Sárvár között. Azért választottuk ezt a kis fürdőt, hogy nyugodtan pihenhessünk ezen a napon. A csendes kis két medencés fürdőben sajnos nem ismerték a Hungary Cardot, de elég visszafogott áraik voltak. Sokan nem voltak a medencékben, így lehetett ejtőzni a parton, és ázni a jó meleg vízben. Kell egy kis lazítás az ilyen hosszú túrák közepette, mert különben egy idő után nem bírná az ember a megterhelést, és akkor értelmetlenné válna a túrázás.

Magyat szürke marhák legelnek a réten
A jópár órás pihentető kikapcsolódás után visszindultunk Bakonybélre. Terveink szerint útközben akartunk megállni vacsorázni valamerre, de aztán újra úgy döntöttünk, hogy az bakonybéli Odvaskő Hotel éttermében fogunk valamit választani. Így Pápa után a hegyi utakon Bakonykoppány érintésével Bakonybél felé vettük az irányt. Kellemes nap volt, jól kiáztattuk a tagjainkat, ezzel felkészültünk a még előttünk álló helyek felkeresésére.