Túra leírások

/Túra, túrázás

Kisvasút lista Magyarországon - ahol jártunk már

A szilvásváradi kisvasút

A szilvásváradi kisvasúttal utaztunk 2005.06.30-án a Szalajka-völgytől a szilvásváradi végállomásig. A vonat 3 szerelvényből áll, nyitott, szépen felújított a fából álló pad, amire kétoldalt a vonat szélén lehet leülni. Emlékeim szerint 09:00-16:00 óráig jár óránként fel a Szalajka-völgybe, majd vissza Szilvásváradra. Kellemes az utazás, bár hétvégén nagyon sokan vannak. A vasutasok kézzel fékezik a szerelvényt lefelé menet.

A királyréti kisvasút

Királyréten utaztunk kisvasúttal 2006.01.07-én Kismarosról Királyrétre, majd vissza is délután. A vonat akkor 2 kocsiból állt, fűtött volt a szerelvény, jó meleg volt, nem fáztunk. A vonat mentrendje itt is 09:00-16:00 óráig volt kb. és órás indulással. Az utazás szép volt, szép helyeken visz, bár sok településen is keresztül halad.

A szilvásváradi kisvasút

Ismét Szilvásváradon jártunk, és egy barátom kislánya miatt újra a Szalajka-völgyből induló kisvasutat választottuk, hogy Szilvásváradra visszmenjünk. Húsvét lévén dugig volt a szerelvény. Középen azért még meg tudtunk állni, így jobb kilátásunk volt, mint akik az ülést választották.

A lilafüredi kisvasút

Garadnára mentünk ki kisvísúttal Miskolcról. A Kisvasút Miskolcról indul, oda könnyen el lehet jutni a városból. A szerelvény óránkánt indul, napjában 6x kb., de télen is közlekedik úgy emlékeszem 2x.

Kemencei kisvasút

Kemencére mentünk ki, hogy meglátgassuk az ottani Kisvasút Múzeumot, és hogy menjünk egy kört a szépen felújított kisvasúttal. Természetesen ez a vasút útvonala is egy nagyon szép helyen vezet. Azt hiszem, többször vissza fogunk ide és a környékre még térni kirándulni, túrázni.

A hortobágyi kisvasút

A Hortobágyon járva ki gondolná, hogy az óriási halastavak között üzemel egy kisvasút. A kisvasúttal be lehet a halastavak küzepéig menni, majd egy sétát tenni a szépen kialakított stégeken, a kilátóból megcsodálni a környéket, majd a következő körrel visszamérni a vasútállomásra.

A nagybörzsönyi kisvasút

Nagyirtás pusztán pihentünk, és a közelből induló, Nagybörzsönybe vezető kisvasúttal mentünk egy kört. Közben természetesen Nagybörzsönyt is megismertük, tettünk egy kört a településem, megismerkedtünk mindennel, amit erről a csendes településről csak érdemes tudni.

A kishutai kisvasút

Az OKJ teljesítése közben jártunk Kishután, így az itt található kisvasútat is kipróbáltuk. Először a Kőkapuhoz, majd Pálházára utaztunk le a kisvasúttal. Csodálatos élmény ennek a kisvasútnak is az útvonala. Érdemes egyszer megnézni és kipróbálni ezt a vonalat is.

Egyéb túra , turista tudnivalók

A turista tízparancsolata.
Túra-, turistajelzések. Turista induló csomag. Turista térkép jelzések.
Turista térkép jelzések, kis összefoglaló térkép olvasáshoz.
Túrázással kapcsolatos weboldalak gyüjteménye.
Turistaház, kulcsosház, szálláshely - saját tapasztalaim
Az erdő fohásza - A turizmus alapja
Turista mozgalmak, jelvényszerző túramozgalom kiírások
Várak, vár látogatás túra
Hungary Card, Magyarországi turizmus kártya, saját tapasztalok, és felhasználás
Kisvasút, erdei vasút tapasztalataim
Turista hírek, információk
Turista. A kifejezés mit takar?