Kőhányáspuszta 2005.04.09 túra kép galéria

A galéria lapozós változatának a megtekintése.

Irtás

Kápolna

Kápolna   «info» [1531]

Kőhányáspusztai túra leírás

A túra útvonala: Kőhányáspuszta Kék sáv turista jelzés - Kis-Bükk - Hárs - Battona-hegy Kék sáv turista jelzés - Nagy-tiszta Kék sáv turista jelzés - Csáki vár Kék rom turista jelzés - Huszár út - Kőhányás-erdő Sárga négyszög turista jelzés - Kőhányáspuszta Sárga négyszög turista jelzés

Kőhányáspuszta térképe
Egy kellemes és szabad áprilisi napon Kőhányáspusztára mentünk ki autóval, hogy a Vértesben tegyünk egy túrát, valamint, hogy a környéken szétnézzünk. Jó időnek ígérkezett, bár sejtettni engedték a meterológusok, hogy eshet is. Reggel minden rendben volt, autóba ültünk, és kimentünk. Szép napos volt az idő, így úgy döntöttünk, hogy szétnézünk az erdőben is és kerestünk egy ösvényt. Láttuk a térképen, hogy a Kék sáv turista jelzés turista jelzésen megnézhetjük a csáki várat.

Erdei út a Vértesben
A kőhányáspusztai turistaház mellett álltunk meg a parkolóban. Pár métert kellett csak menni, és meg is találtuk a falu végénél a jelzéseket. Mi a Kék sáv turista jelzés jelzésen indultunk meg az erdőbe. Kicsit kanyarogva, felfelé vezetett az utunk. Egy kijárt erdei úton vezet az ösvény, szóval semmi problémát nem okozhat senkinek. A Kis-bükk mellett elhaladva a Hárs felé indultunk, gondolván, hogy meg fogjuk találni probléma nélkül. Ekkor egy kicsit már elborult az ég, de úgy gondoltuk, nagy eső nem lehet belőle, különben is fel voltunk vértezve az eső ellen.

Erdő részlet
Megtaláltuk a térképen is jelzett fát, az eső miatt azonban képet nem tudtam róla készíteni, de érdemes mindenkinek megnézni. A Kék sáv turista jelzés turista jelzésünk tovább folytatta az útját a szemerkélő esőben a Battona-hegy mellett. Az út végig jól járható és jó minőségű. Így a Nagy-tiszta mellett elkanyarodtunk az úttal együtt, ezzel az utunk lefelé kezdett vezetni az erdőben. Kicsit nedves volt a csendes esőtől a talaj, de a környezet kárpótolt miket mindenért. Már a térképen is láthattuk, hogy a csáki vár nincs messze.

A csáki-vár alulról
A vár aljához érve a Kék rom turista jelzés megjelent turista jelzés tudatosította bennünk az érzést, hogy megérkeztünk. Mert különben elmentünk volna mellette. Nos a vár az út felett a sziklákból lett kialakítva, és elég rendesen be van nőve a növényzet álltal. Felmentünk az ösvényen, hogy megnézzük a romokat. Csak sejteni engedi a jelenlegi állapot, hogy milyen méretű és alakú lehetett hajdanán ez a vár. A Kék rom turista jelzés felvezet minket a vár aljához, onnan még egy kicsit mészni kell, hogy be tudjunk a várba jutni. Kilátás sajnos nem nagyon van, csak a környező fákat lehet figyelni.

Magányos fa az út szélén
Végszóra úgy dönött az idő, hogy nem tartja magát vissza, és elkezdtett zuhogni. Előkaptuk az esernyőinket is, és irány vissza a Kék sáv turista jelzés jelzésre. Azon csak pár száz métert kellett haladni, hogy kijussunk egy műútra. Itt aztán úgy döntöttünk, hogy elkerülendő a megfázás, visszaindulunk az autóhoz. Sajna nem volt szrencsénk az idővel. Az út pár km után elérte az Oroszlányba vezető utat, ahol megtaláltuk a Kőhányáspusztára vezető Sárga négyszög turista jelzés jelzést.

Fura növény az út mellett
Az utunk így már révbe ért. Mi meg tocsogtunk a saját cipőnkben, mert a fű, amiben haladtunk nagyon nedves volt az esőtől, sőt sok helyen állt is a víz. Most az egyszer az időjósoknak igaza lett :). Tehát a Sárga négyszög turista jelzés turista jelzés az út mellett halad, azt követtük. Ez a rész is egy sima sétaútnak minősíthető, mert semmi váratlan fordulattal nem szolgált. Röpke 3/4 óra körül volt a táv, mire megpillantottuk Kőhányáspuszta házait az eső is elállt.

Kőhányáspusztai kápolna
Minden jó, ha jó a vége. Pár képet még készítettünk a faluról, elolvastuk az ismertetőt, és a kápolnát is megnéztük. Vissza indultunk. Csákváron álltunk meg a Csákvár Csárdában, és költöttünk el egy finom estebédet. A hely a régi időket idézi, mind a kinézetével, mind az áraival. Kellemes csalódás volt egy komplett ebéd elfogyasztása után a pár ezres számla kettőnknek. Meg kell jegyeznem, hogy nagyon ízlett az étel, az adagok és a kiszolgálás is rendben volt. Vissza fogunk térni.