Túra leírások

/Túra, túrázás

Túra leírások, turista információ, élmény, ismertető

Városnézések, kirándulások.

2005-05-21 :: Tatai tó körüli séta A tatai tavat néztük meg.
2005-07-01 :: Sárospatak Fáradtak voltunk, így csak kiautókáztunk Sárospatakra, megtekintettük a várat, majd Regécre másztunk fel a várat megnézni. Érdemes, szép a kilátás.
2005-10-15 :: Eger Egy délutan beugrottunk az egri várat és a várost megnézni. Régen jártam már itt is, így érdekelt, mire emlékszem a városból.
2006-07-09 :: Veszprém Rövid veszprémi séta, várlátogatással.
2006-07-29 :: Balassagyarmat Szécsény és Hollókõ felé megálltunk enni, és fagyizni a városban.
2006-07-29 :: Hollókõ Kiutaztunk Hollókõre, megnéztük a várat, a falut.
2006-07-29 :: Szécsény Szécsényre utaztunk, és ismerkedtünk meg a a településsel, és a látnivalókkal.
2006-08-26 :: Esztergom sétahajó Sétahajóval Budapestrõl elmetünk Esztergomba. Ott sétáltunk egyet a városban, majd busszal vissza.
2006-11-11 :: Ónod Otthon voltunk és kimentünk a Sajó partra, és megnéztük az Ónodi várat.
2007-01-06 :: Csesznek Csesznekre utaztunk egy kis kikapcsolódásra. Felmentünk megnézni a várat.
2007-10-13 :: Debrecen Debrecenben jártunk, a Da Vinci kiállítást indultunk megnézni. Elõtte volt egy kis idõnk, de csak a fõtérre, és a Déri múzeumbe jutottunk el.

Esztergom stahajval

Hungary Card :: Magyar Turizmus Krtya A Hungary Card lersban talltuk meg, hogy 50%-os kedvezmnynk van stahaj menetjegyvltsra. Ennek megfelelően terveztk ht meg a htvgt. A klnben sem drga (2006-ban 2235/fő) Budapest-Esztergom stahajkzst vlasztottuk ki. Miutn megtudtuk telefonon, hogy valsznűleg nem lesz problma a hajra val feljutsban, gy előre nem vettnk jegyet. Szombat reggel stltunk ki a Vigad-trre a Hajllomsra, vettk meg a jegyet a Hunyadi kirndulhajra.

Vigad-tr indul lloms
A haj reggel 8-kor indult Budapestről. Mint mr rtam a Vigad-trről indul a kirndulhaj. 8 rakkor elidult velnk, s mg 4-500 utassal a kirndulhaj. A hajcsavar belendlt, felkavarta a vizet, s a jkora hajtestet elmozdtotta a partl. Sokat nem tuaztunk, egyszerűen tmentnk a a Duna tls partjra a Batthyny trre. Ez volt az első megll, gy 10 perc utn. Az időre nem lehetett panaszunk, a hideg, huzat ellenre kellemes idő grkezett. Mi a vzhez kzelebb lvő szintet vlasztottuk, innen gy tűnt szebb lesz a kilts.

A reggeli fnyben nem tl szp lett a Parlament.
Az j beszllk utn hamarosan tovbb indultunk felfel a folyn. Hamar elhagytuk az rpd-hidat is, ezzel lassan magunk mgtt hagytuk a vrost. A nap kezdett jobban stni, gy a folyn rezhető hűvs is lanyhult. Sok rdekes emberrel lehet ilyen helyen tallkozni. Mr ezrt is rdemes elindulni a hajtra. A dunai szigeteket sorra hagytuk el, ktoldalt az pletek is elmaradoztak. A sirlyok vettk t a hatalmat a foly ezen szakaszn.

Az j hd ptse
Elrkeztnk az j dunai hd ptsi terletre. Dolgoztak a hdon, volt ott pr hajdaru is. Remlem, hogy hamarosan megcsinljk, nagyon rfrne mr erre a vrosra az elkerlő szakasz. Elg nagy forgalmat tapasztaltunk az utunk sorn a vzen, de nem hiszem, hogy ez az ptkezs htrltatni fogja brmelyik szakaszban az sszerakst. Nem sokkal a terep elhagysa utn a ksőbb indul Vcsk III. utlrt minket, majd problma nlkl el is mellőztt. Tudtommal a szrnyashajk kb. 60km/ra sebessggel haladnak a folyn. Mi olyan 15-20km/ra tlagsebessggel haladhadtunk felfel a Dunn.

Veszteglő vontat a partnl
Sikerlt elg jl tartanunk a menetrendet, gy 9:20-ra előrs szerint Horny llomsra parkoltunk be. Itt mr termszetesen jval kevesebb beszll volt, gy nem is időztunk tlsgosan sokat. A kis llomsnak egy aranyos Yacht-Clubja is volt. A kpek kztt egy felvtel van is rla. Httrben egy omladoz tetejű hzzal. Azt gondolom, hogy nem sok visszautastst kapnak itt a tulajdonosok, a forgalom miatt. A kiktő mellett egy komp is műkdik. Tovbb haladva kis homokos partot is megfigyelhetnk mr. Sajnos nem sikerlt elkapni, de a parton llk kz az indul hajnk ltal keltett hullmok becsaptak, fejvesztett meneklsre knyszertve az lldoglkat.

A hajnk ltal felkavart vz Haladtunk ht tovbb vgclunk az esztergomi hajlloms fel. Vzreszlltunk jra, s a vzfolyssal ellenttesen Vc kiktője fel indultunk. Egy jabb rnyi t előtt lltunk. Az idő egyre jobbra fordult, de a vzen kevsb volt ez rezhető a huzat miatt, gy aki ilyen trra indul,annak rdemes egy vastagabb rteget is magval vinni. A kpeimmel igazn nem tudom visszaadni a ltvnyt, de igyekeztem minnl jobban megmutatni, milyen szp egy ilyen t. Nos az t kb. felnl vgre megpillantottuk a kds, prbl kibukkan Brzsny tmbjt, majd a tvben megbv Vc vros pr templomt. Majd folyamatosan nylt a lttr, s lthattunk egyre tbb folyparti hzat. Itt mellőztt el minket a Vcsk II. szrnyashaj.

A vci bazilika
Megrkeztnk Vcra. Itt mr sokan kiszlltak, s viszonylag sokan csatlakoztak is hozznk. Taln ez az utols lloms, ahol mg jttek fel nagyobb szmban utasok. Persze lassan az t felnl jrtunk, mind időben, mind tvolsgban, ezrt nem kell meglepődni. Itt a parton mr pr merszebb vadkacst is lthattunk. Taln ezen a szakaszon tallkoztunk az első vontathajval, ahogy ereszkedtel le a Dunn. Romniai zszlval s termszetesen a mi nemzeti lobognkkal volt feldsztve. A vontatn egy autis volt, ltszik, hogy a hajzssal foglalkoz emberek tnyleg a hajikon lnek.

A Duna-kanyar
Folytatva utunk hamarosan szemnk el trult a Duna-kanyar felsői szpsge. Lassan haladtunk ht a kvetkező lloms, Visegrd fel. A nvekedő hegyek egyiknek a tetejn lassan meg is pillantottuk a Visegrdi vrat. Egy hlgy miutn kzelebb rtnk, meg is krdezte a prjt, hogy az ott milyen vr.. mit mondjak, kevs kellett hozz, hogy a vasmacskt a nyakamkr tekerve a vzbe nem fojtsam magam. Nagyon nehezen tudom elfogadni, hogy van aki ennyire nincs tisztban egyilyen t sorn, hogy merre fog menni. A Visegrd előtt tallhat ki sziget mgl kikanyarodva, vgre rlttunk a kiktőre s krnykre is.

Visegrd Aranyos telepls, tbbszr is jrtunk mr itt, azonban egy dolog biztos, hogy nagyon a turistkbl, kirndulkbl akarnak meglni, s nagyon sokalltam a belőpőt a vrba. Ennek ellenre pl. a Renaissance tteremben kellemesen csaldtunk. Nagyon profi s gyors volt a kiszolgls. Ennek megfelelő rak voltak, s az raknak megfelelő mennyisgű s minősgű az adag. Azonban visszatrve a hajutunkhoz. Itt elg sokan elhagytk a fedlzetet, s a partra lptek. Ahogy pedig szmtottam r, kevesen jttek, hogy velnk tartsanak Esztergomig.

Nagymaros hajkiktő
Visegrdtl bcszva mg megcsodlhatjuk a vrat, nagyon szp ltvny Nagymaros felől nzve. Nagymaros volt a kvetkező megllnk. Itt is kikttt a haj, de tl sokat nem időztnk el, hanem indultunk is tovbb utunkra. Itt elg sok telepls van mindkt parton, majdcsakhogy egymst rik. A Duna mintkt oldaln orszgt vezet, a bal parton pedig vast is halad a Brzsny tvben. Nagyon szp a tj, s sok szpet tapasztalhat meg az ember. Ismt egy rvidebb tv kvetkezett, Dms hajllomsra igyeksznk.

Barlang a hegy oldalban
Dmsn mg pr utas kiszll, utna hamar indulunk tovbb. Mg rcsodlkozunk a Rm-szakadkbl kijvő s a Dunba mlő patakon, hogy mennyire kicsi, s hogy el van lassulva a folyhoz rve. Nehz elkpzelni, hogy ez a patak csinlt olyan puszttst kicsivel fentebb. jabb rvid tvolsgot tesznk meg az utols megllig a vglloms előtt, Zebegnyben ktnk ki. Csendes homokos part mellett ktnk ki, az rnykban megbv csnaktrolval a httrben. Pran mg, akik nem akarnak Esztergomig jnni kiszllnak a jratl, s bcst intenek a partrl.

Francia kirndulhaj
Tovasiklik velnk szemben egy Francia kirndulhaj. A vzen egyre tbb motorcsnakot s kishajt ltni, az lehet utols kellemes htvgi napot mindenki prblja kellemesen eltlteni. A foly kzepn kiugr kisebb-nagyobb homokpadokon vadkacsa csapatokat s csnakkal tkelt embereket ltunk. Napfrdőznek a kellemes nyri napon. Haladva uticlunk vghez sszeszűklni ltjuk a folyt, majd egy z utn a tvolban feltűnik az Esztergomi Bazilika, majd kicsit tovbb haladva a Prknyi hd is. Hamarosan megrkeznk Esztergomba.

Az Esztergomi-bazilika
Megrkeztnk a bazilika al, s kiktttnk, az utunk itt vget rt. 13:30 van, 16:30-kor indul vissza a haj. Kicsit hossz volt ez az 5,5 rs t, de szp volt. Ennek ellenre elhatrozzuk, hogy ebd alatt/utn eldntjk, hogy hajval menjnk-e vissza, vagy ms mdon. Elindultunk ebdelni. A Hungary Card lersbl mr korbban kinztk a Prmspince nevű ttermet. gy legalbb 10 tterem mellett elmentnk, hogy a Stt Kapu-nl tallhat tteremhez jussunk. Menet kzben a Vizivaros ltvnyossgait is megcsodltuk, de rendletlenl hladtunk clunk fel.

Prms-pince srző s tterem
Remek helyen lvő tteremről van sz. A Stt Kapu tvben van, a Bazilikhoz vezető t s a vsrossor vgnl tallhat. Ide 15% kedvezmnynk van a Hungary Carddal. Rvide taln csak annyit a kiszolglsrl, hogy mindent sszevve fl ra alatt meg tudtunk kajlni. Nagyon elgedettek voltunk a kiszolglssal. Az egyetlen dolog taln, amit el lehet mondani, hogy az tlap lehetne kicsit nagyobb, persze 5-6 fle leves, s 30-40 fle főtel volt, de egy ekkora helyen tbbet vrna az ember. Elgedetten s jllakottan lltunk fel az asztaltl. gy dntttnk, hogy megnzzk a ltnivalkat, s busszal megynk vissza Budapestre.

Bazilika belső
Elindultunk a Balzikit megnzni. Monumentlis, s csodlatos ptmny. Szerintem mindenkinek rdemes megnznie. Kellemesen csaldtam abban is, hogy a belps ingyenes. Krbejrtuk az pletet, majd megnztk a Milleniumi emlkművet is, ahonnan j a kilts Prknyra. Ha nem is igazn szp ltvny a vros, de jl lehet ltmi Esztergombl. A Macska-utat vlasztottuk, azon ereszkedtnk le a vizivrosba. Itt elstltunk a Kis-Duna partjra.

Az esztergomi-vr
A vrat gy nem nztk meg, sajnos kimaradt, sebaj, majd legkzelebb. Lent a Kis-Duna partjn megmztk a yacht parkolt, s elstltunk a partjn, majd befordultunk a Szchnyi-tr fel, de mg most is fel volt trva az egsz terlet. Egyelőre nem ltszik a vge.. Ezutn kistltunk a kzelben lvő busz vgllomsra, s mg elrtk az egyik korai jratot. Nagyon kellemes nap volt.

További túra helyszín, leírás

Állatkert - vadaspark séták, kirándulások logó kép

Állatkert, vadaspark

Séták, látogatások hazánk vadasparkjaiban, állatkertjeiben.
Arborétum, növénykert kirándulások. - kirándulás tájegység képe

Arborétum

Arborétum, növénykert kirándulások.
Városnézés - kirándulás tájegység képe

Városnézés

Inkább telerüléseket érintő, gyakorlatilag városnéző kirándulások.
  Aggtelek tájegység képe

Aggtelek

Az Aggteleki-karszt és az Aggteleki-hegység körzetében bejárt túrák, kirándulások leírása.
Bakony tájegység képe

Bakony

A Bakony-hegység területén túráztunk, kirándultunk, ezen túrák leírása.
Balaton-felvidék tájegység képe

Balaton-felvidék

A Balaton környékén, a Balatoni-dombság területére tehető túráink.
Börzsöny tájegység képe

Börzsöny

Túrék a Börzsönyben, Börzsönyi túra ismertetők.
Budai-hegység tájegység képe

Budai-hegység

Túráink a Budai-hegységben, turista ösvények, kirándulások.
Bükk tájegység képe

Bükk

A Bükk-hegységi túráink, kirándulásaink leírása, túra útvonalak, ismertetők.
Cserehát tájegység képe

Cserehát

Cserehátot érintő túráink, a turista ösvények leírása.

Cserhát

Túrák a Cserhátban, Cserháti túrák ismertetője.
Egyéb tájegység képe

Egyéb

Egyéb, hegységhez, dombsághoz nem köthető túráink ismertetése
Gödöllõi tájegység képe

Gödöllői

Túrák a Gödöllői-dombság területéhez köthetően.

Gerecse

A Gerecse területét érintő túrák, kirándulás leiírások.

Kőszeg

A Kőszegi-dombság területén áthaladó túra útvonalak.
Kárpátok tájegység képe

Kárpátok

a Kárpátokat érintő túráink, kirándulások a Kárpátokban.

Kemeneshát

Kemenesháti kirándulások, túrista ösvények, túrák.
Mátra tájegység képe

Mátra

A Mátrában túráztunk, Mátrai kirándulások leírása.

Mecsek

Túráink a Mecsekben, turista ösvények, túra útvonalak.
Pilis tájegység képe

Pilis

A Pilisi-hegységet érintő túra útvonalaink. Bejárt turista ösvények.
Szekszárdi-hegység tájegység képe

Szekszárdi-hegység

A Szekszádi-hegységben megtett túráink leírása.

Velencei-hegység

Túrák, turista ösvények a Velencei-hegységben, saját élményeink.ű
Vértes tájegység képe

Vértes

A Vértes-hegység és a hozzá kapcsolaható túráink, turista útvonalak.

Villányi-hegység

Amikor a Villányi-hegységben és környékén kirándultunk.

Visegrádi-hegység

Turista ösvények a Visegrádi-hegységhez köthetően.

Zalai-dombság

A Zalai-Dombság területéről szóló kirándulások, túrák leírása.
Zempléni-hegység tájegység képe

Zempléni-hegység

Amikor a Zemplénben túráztunk, turista utak leírása.

További túra helyszín, leírás

Egyéb túra , turista tudnivalók

A turista tízparancsolata.
Túra-, turistajelzések. Turista induló csomag. Turista térkép jelzések.
Turista térkép jelzések, kis összefoglaló térkép olvasáshoz.
Túrázással kapcsolatos weboldalak gyüjteménye.
Turistaház, kulcsosház, szálláshely - saját tapasztalaim
Az erdő fohásza - A turizmus alapja
Turista mozgalmak, jelvényszerző túramozgalom kiírások
Várak, vár látogatás túra
Hungary Card, Magyarországi turizmus kártya, saját tapasztalok, és felhasználás
Kisvasút, erdei vasút tapasztalataim
Turista hírek, információk
Turista. A kifejezés mit takar?