Aggteleki túra, Baradla-barlang látogatás

Aggteleken jártunk márciusban. A kellemes, vagy inkább enyhének mondható télnek hála szép idő volt.
A településen találtunk egy szállást, és reggel elindultunk, hogy a környéket kicsit megnézzük.
Kinéztük a barlang látogatásának az időpontját, így sok időnk nem lévén Jósvafőre mentünk autóval.
A barlang Vörös-tói kijárata mellett tovább haladva a jósvafői kijárathoz hajtottunk.
Itt letettük a járművet és a Tengerszem-tó körül a Foltos szalamandrák által kedvelt környéket néztük meg.

Foltos szalamandra

Nagyon sok ilyen szép állatot lehetett észlelni a tó környékén. A patakban úszva, és a fűben mászva, vagy fa alatt pihenve észlelhettük őket. Nagyon szép állatok, csodálatos színekbe pompáztak.
A Fürkész tanösvény pár ismertető tábláját olvasgatva sétálgattunk.
Körbeérve a tavon a barlang kijáratánál újra ellenőriztük az információinkat, majd még úgy döntöttünk, hogy Jósvafőt is meglátogatjuk pár kép erejéig.
Így visszaindulva az úton, most a településre vezető utat választottuk.

Szépen felújított Jósvafői parasztház

Azt a részt, amit mi autóval megláthattunk Jósvafőből, az nagyon megtetszett, egy szépen rendben tartott kis falu fenn a határszélen.
Itt az Aggteleki Nemzeti Park területén ottjártunkkor sok felé tapasztaltuk, hogy nagytakarítást végeztek, és mindenki a Nemzeti Park munkatársa volt. Jó volt látni, hogy vigyáznak a természeti adottságaikra, kihasználják, de nem teszik ezzel tönkre.
A településen egyébként az egyik utcában a volt malom épületét szúrtuk ki, amit épp felújítanak, hogy újra fogadóként működhessen. Itt megálltunk, és felsétáltunk a templom mellé, és onnan szemléltük meg a csendes kis települést.

A Vörös-tói Baradla-barlang bejárat

Mind a Jósvafői, mind a Vörös-tói Baradla-barlang bejárat nagyon szépen meg van csinálva, nagyon sok turistát, kiránduló tud fogadni, kellemes, és kulturált körülmények között.
Mi a kiválasztott túrára előre bejelentkeztünk, de talán így megy ez egész évben.
Igaz csak ketten voltunk, de ennek ellenére elindították a sétát a barlangba.
Így kisebb csoport lévén szerencsések voltunk, mert több időnk volt, és többet kérdezhettünk.
Elindultunk le a barlangba.
Egy lépcsősor vezetett le emlékem szerint pár 10 méterre le a mélységbe.
Azt kell tudni, hogy az Aggteleket Jósvafővel összekötő barlangrendszerbe itt a Vörös-tói kijáratnál mesterségesen készítettek bejáratot, ezzel lecsökkentve a bejárandó hosszt.
Kicsit több mint 10 kilométer lenne a teljes hossz, így kb. 5 kilométeresre rövidül a séta.

Megannyi csodálatos képződmény

Azt hiszem, hogy a történetem itt be is fejezem.
Nem tudnám visszaadni a barlangban hallott rengetek információt, és csodálatos képződmény látványát.
Azt tudom csak írni, hogy menjenek el oda, és nézze meg mindenki maga, mert az általam készített, pár kép alapján nehéz érzékelni milyen szép.
Legyünk büszkék, mert kevés ilyen szép barlang található a világon.