OKT Balaton-felvidék, Badacsonytördemic – Káptalantóti – az OKT 6. szakasz túra

Az OKT részszakasz szintkülönbségi adatai: +535/-520

A 6. OKT részszakasz előirányzott időtartama: 3:40 óra

A Badacsonytördemic – Káptalantóti közötti OKT 6. szakasz túrájának leírása

Most Tapolcára mentünk autóval, a buszállomás közelében parkoltunk. Innen indult busz Badacsonytördemicre a vasútállomásra, ahonnan indultunk a túrára. Most nem találtam időben megfelelő utazást a végállomás és a kiindulási pont között, így választottuk ezt az utazást. Persze a délutáni visszajutás Tapolcára sok busszal lehetséges, ezért most sem voltunk időhöz kötve.

A Szigliget-Badacsonytördemic vasútállomásról indult a túra. A pecsétünk már megvolt a vasútállomás várójában és most a célállomásé a Káptalantóti is. Tehát most csak a szakaszt kellett teljesítenünk. Így elindultunk a jelzést követve a település utcáin. Végig emelkedett lassan, majd kiérve, kicsit jobban megindult a Badacsony oldalában, ahol sokat élhetnek, mert jelentős forgalom volt az úton.

Egy kb. fél óra sétával elérhetjük a Bujdosók lépcsőjét, ami 464 lépcsőfokon keresztül vezet fel a Badacsony nyugati oldalán. aki nem bírja a lépcsőzést, sok pihenővel tűzdelt feljutás, de alaposan kifáraszthatja az embert. De ha valahová, ide érdemes felmenni, gyönyörű a kilátás fentről, több helyről is. Gy pl.a Tördemici-kilátótól, ami kis séta a kéktől, majd a Ranolder-kereszt előtt, majd magánál a keresztnél is.

Itt már gyakorlatilag fent vagyunk Badacsony tetején, a gerincen vezet az út, néha emelkedve-süllyedve. Így jutunk el a régi, kőből épült, többfunkciós Egry József kilátóhoz, a Hertelendy emlékkőhöz, végül az új építésű Kisfaludy kilátóhoz.

Ez utóbbi kiránduló célpont, így inkább tovább indultunk a Kőkapun keresztül, majd innen a kék forrás jelzést követve a Klastrom forráshoz mentünk, itt pihentünk egyet. Itt található II. János Pál pápa emlékhely. A forrásból friss vizet szereztünk.

Visszatérve, leereszkedünk a Badacsony északi részén egy völgybe, hogy aztán a Gulács oldalában feloldalazzunk, majd a csúcsot elkerülve elinduljon az utunk lefelé, míg ki nem jutunk a Badacsonytomajt és Káptalantótit összekötő útra. Ezen megyünk be a településre, ahol a buszmegálló előtt a sárga boltál megtalálhatjuk a pecsétet.

A busz jött is hamar, így visszajutottunk Tapolcára időben.