OKT Gerecse, Bánya-hegyi erdészház – Mogyorósbánya, az OKT 11. szakasz teljesítése

Az OKT részszakasz hossza: 20,4 km

Az OKT részszakasz szintkülönbségi adatai: +570/-850

A 11. OKT részszakasz előirányzott időtartama: 6:00 óra

A Szárliget – Koldusszállás közötti OKT 11. szakasz túrájának leírása

Húsvét vasárnap indultunk el a túrára. Úgy terveztem meg a túrát, hogy Tátra mentünk ki autóval és a Mogyorósbányai leágazásnál parkoltunk le. Innen tudtunk busszal Lábatlanba utazni, ahol egy kis várakozás után szálltunk át a Tardosba menő buszra.

A település szélén a Bánya-hegyi úton indultunk ki, majd a zöld sév jelzést követve mentünk fel a Bánya-hegyi erdészházhoz, ami a kiinduló pontja volt a kéktúránknak. Itt pecsételtünk és elindultunk Mogyorósbánya irányába.

Az út első szakasza kellemes emelkedéssel és nem túl sáros ösvényen vezetett, míg fel nem értünk egy erdei útra, ami azonban már vékony, átázott sárréteggel volt fedve, így kicsit lassabban tudtunk haladni. Sok tavaszi virág nyílt most az erdő alján, változatos útminőségben tudtunk haladni a Gerecse-üdülő felé, ami olyan 4km-es szakasz volt, itt találtuk a második pecsétet.

Egy rövid 2km-es szakasz következett, ami egy szép sziklás csúcs közelébe vezet fel, ami az időjárás miatt kicsit csúszós kövek között vezetett. Egyébként szinte végig egy Mária út követi a kéket, így sok helyen találkozhatunk keresztekkel és emlékhelyekkel, így fent egy szikla oldalában is van egy ilyen emlékhely kialakítva. Ezt követően ereszkedünk le Pusztamaróthoz, ahol egy emlékhely közelében több pihenőhely is található, ami a mostani viszonylag jó időben sok embert vonzott a hegyre. Egyébként a hűvös idő ellenére és a jósolt eső ellenére sok túrázóval találkoztunk a túra során.

Mondhatni, hogy az eddigi bemelegítés után következett az utunk fő szakasza, az emelkedővel is tarkított, viszonylag hosszabb szakaszra érkeztünk. Egy gerincre haladtunk fel, míg egy idő után balra fordulva indulunk a villamos vezetékeket követve, addig, míg le nem jutunk az aszfaltozott úthoz, amin egy kicsit balra haladunk és az első kanyarban áthaladva egy újabb ki emelkedőn jutunk fel egy gerincre, ami után már egy viszonlag rövid, szinte csak lefelé tartó úton sétálunk Péliföldszentkeresztig.

Itt egy Gerecsei turista központnál tudunk pecsételni.

Kis pihenő után haladtunk tovább Mogyorósbánya irányába. Az emelkedők és a lefelé tartó szintek kiegyenlítik egymást, így végül ugyanarra a tengerszint feletti magasságra érkezünk. Mogyorósbánya felett újra a kereszt útra egy aszfaltozott útra érkezünk, amin már csak be kell sétálni a településre. a központból balra, kb. 200m-re egy kocsoma teraszán találhatjuk a pecsétet. Nekünk ez már megvolt, így leültunk a buszmegállóban és megvártuk a szomszédos Tátra induló buszt.