OKT Gerecse, Bánya-hegyi erdészház – Koldusszállás, az OKT 11. szakasz teljesítése

Az OKT részszakasz hossza: 11,5 km

Az OKT részszakasz szintkülönbségi adatai: +130/-360

A 11. OKT részszakasz előirányzott időtartama: 3:30 óra

A Bánya-hegyi erdészház – Koldusszállás közötti OKT 11. szakasz túrájának leírása

Tatabánya, fagyűjtőtelep bejárati úthoz mentünk autóval. Innen a reggeli busszal mentünk Tardosra, ahol az autóbusz-váróteremnél szálltunk le. Innen sétáltunk fel a Bányahegyi úton a Bánya-heglyi erdészházhoz. Mostanában jelezték, hogy hiányzott a pecsét, amit közben pótoltak, mert mi a helyén találtuk. Pecsételni nem kellett, mert kb. 2 hete jártunk itt, akkor a Gerecse-üdülő felé mentünk.

Most megindultunk az ellenkező irányban az innen 11.2km-re kiírt Koldusszállás felé. Az első igazi kellemes hétvégi napot fogtuk ki, reggel még 10 fpk körül volt, de nap közben 20 fok körülre melegedett fel az idő.

Eső után a szakasz valószínűleg csúszós és sáros lehet, de most bár maradt elég sok pocsolya, de ki lehetett a száraz részeken kerülni.

Ha valaki csak ezt a szakaszt választja, egy nagyon kellemes sétaút előtt áll. Lehet mondani, hogy szinte végig kellemes sétaút, nagy része gerincút vagy legalábbis kevés emelkedővel és meredeken csökkenő szakasz tarkítja.

A szakasz nagyjából felénél érünk le Vértestolna mellé, amin egyébként a buszunk is átvezetett. Itt csak átmegyünk az úton a kereszteződésben, majd kb 100m séta után vissza is térünk az erdőbe. Viszonylag fiatalos erdőben sétálunk, de jobbra egyre nagyobb legördült kövek jelzik, hogy lassan a Pes-kő alá érünk. Egy szép mészkő lépcső között egy jó formában lévő nyullal is összefutottunk, de sajnos képet az nem sikerült róla készíteni.

Egy kis lefelé tartó séta után a kék kereszt jelzi nekünk, hogy Tarjánból ide lehet felsétálni, ami már azt is jelzi, hogy nem vagyunk messze a mostani végcélunkhoz, a Koldusszálláshoz, egy mélyúton haladunk lefelé, amit dózserút vált.

Egy épp most kiszáradt patak hídján átsétálva már köves útra érünk, ami rákanyarodik a bevezető útra.

Koldusszállás előtt még pár jelzés becsatlakozik, de ekkor már meg is láthajuk az épületeket. Rógtön az elején megtalálhatjuk a pecsétet, de az innentől aszfaltos úton tovább haladva is találhatunk egy másikat. Mi már Szárliget felől egyszer itt is jártunk, így itt sem kellett pecsételnünk, csak a velünk tartó unokaöcsémnek.

Bár nehéz követni, de elvileg a túra alatt átléptem a 1000km-t a kéktúrán.