OKT Balaton-felvidék, Balatonhenye – Szentbékkálla – az OKT 6. szakasz túra

Az OKT részszakasz szintkülönbségi adatai: +210/-260

A 6. OKT részszakasz előirányzott időtartama: 2:40 óra

A Balatonhenye – Szentbékkálla közötti OKT 6. szakasz túrájának leírása

A nyári melegre tekintettel több rövidebb túrát terveztünk be. Az első túrához Szentbékkállára mentünk autóval, itt szálltunk fel egy Balatonhenyére tartó buszra. Pár km és így néhány perc alatt átérhetünk a túra kiindulási pontjára.

Aztán persze megérkezett a hidegfront, így most a meleg helyett az esővel kellett versenyeznünk. Előző napokban már volt nagyobb eső, így mikor elhagytuk a települést, már rögtön kicsit sáros úttal találkoztunk.

Ez az erdős részen sem sokat javult, így lassan és sárosan emelkedtünk a Fekete-hegy platójára, ahol egy nagyobb füves rét vár ránk, itt pár tájékoztató táblán keresztül megismerhetjük a környék geológiáját. Kis sétát követően a terület déli részére érve egy kilátót (Eötvös Károly-kilátó) találunk, ahonnan szép kilátás nyílik a környékre.

A kilátó után már lefelé vezet az utunk, szinte végig lefelé haladunk. Egy részen elég sok viharkáros fát találhatunk, néha át is kell mászni páron.

De aztán kijutunk az erdőből és a környéken nem ritka szőlő ültetvények közé jutunk le és így sétálunk már az utolsó kilométereken. Majd már hamar elérjük a Szentbékkálla szélső házait és a buszmegállót, ahol reggel indultunk.

Kicsit tovább kell haladnunk a kéken és a település központjában az oszlopra szerelve találjuk a pecsétet.

Ezután visszasétáltunk az autóhoz.