OKT Balaton-felvidék, Káptalantóti – Szentbékkálla – az OKT 6. szakasz túra

Az OKT részszakasz szintkülönbségi adatai: +495/-455

A 6. OKT részszakasz előirányzott időtartama: 4:10 óra

A Káptalantóti – Szentbékkálla közötti OKT 6. szakasz túrájának leírása

Ezen a túrán Szentbékkállára mentünk autóval a szállásunkról. Innen indult egy busz, amivel Káptalaltótira tudtunk utazni, ahol a túránk indult. A központban szálltunk le, ahol a busz is megfordul, rögtön meg is találhatjuk az itt áthaladó kék jelzést.

Kicsit az ellenkező irányba haladva (talán 100m-t) egy régi étterem, most bolt egyik ablakában találtuk a pecsétet. Innen kezdtunk és indultunk el a Csobánc felé kivezető úton. Ez a települések közötti főúthoz visz ki, amin egy kicsit jobbra tartva haladunk, míg el nem érjük a balra a lovas tanya mellett a szőlők közé felvezető útat. A Csobánc, az utunk egyik célpontja végig látható a magasban.

Folyamatos emelkedő vár ránk a szőlők között, míg a hegy aljában el nem érünk egy kirakott hűsítő italokat kínáló pontot, ami nagy melegben nagyon jól esett nekünk is, főként mert sejtettünk, hogy a felfelő vezető útnak még csak egy részén vagyunk túl.

Innen elindulva már nem sok szőlővel találkozunk, erdős részre térünk és az út is meredekebbé válik.

Persze ez már nem nagy távolság, hamar elérünk a sziklásabb részre, ami aztán felvezet a vár alatti domboldalra. Innen már szép kilátásunk van a környékre és már csak egy kis gerinc jellegű út vár, hogy a Csobánc várához érjünk. Az újabb füzetekben már itt is pecsételni kell, egy fára szerelve könnyen megtalálható.

Megpihentünk és megreggeliztünk, mert innen az út lefelé vezet. Szerencsére könnyebb az útvonal, így erre lassan haladunk újra szőlő közelébe, de aztán inkább marad az utunk az erdőben. Kicsit néha emelkedik az út, mikor kijutunk az erdőbe, egy Mindszentálla melletti tanya külső területére. Itt hosszasan haladunk az úttal, amíg a Kő-hegy aljában elérjük a tanösvényeket.

Innen már nincs messze a bejárata a Szentbékkállai-kőtengernek, amin keresztükvezet a mi utunk is.

Leérünk a szélső házakohoz, de a kék visszavisz egy kevésbé járt ösvényhez, hogy meglátogassunk egy romot, majd a település temetőjét. Végül azért beérünk a pecsételő helyhez.