OKT Gerecse-Gete-hegység, Mogyorósbánya-Dorog, az OKT 11. szakasz teljesítése

Az OKT részszakasz szintkülönbségi adatai: +638/-664

A 11. OKT részszakasz előirányzott időtartama: 4:42 óra

A Mogyorósbánya-Dorog közötti OKT 11. szakasz túrájának leírása

Dorog vasútállomáshoz mentünk ki autóval, ahol a P+R parkolóban tudunk parkolni. Majd itt szálltunk buszra, ami Mogyorósbányára vitt.

A településen egy kis sétával egy presszó előtt szereztük meg a pecsétet az indulás előtt, majd megindultunk a község egy utcáján, ami hamar ki is vezetett minket egy domboldalon.

Egy mélyúton indult az utunk, ami lassan egy normál erdei úttá alakul. A szokásosnak mondható emelkedővel indult a túra, de hamar felérhetünk a tetőre, ahonnan már keveset kell sétálni.Ez a Kőszikla, a túránk első magassági pontja, a legkönnyebb természetesen.

Innen már hamar eléjük a Tokodi-pincéket, ami egy szépen rendben tartott házak sokaságát mutatja. Ha visszatekintünk a Kősziklára, látjuk, hogy egy szép magas csúcot hódítottunk meg. Alulról is nagyon szépen néz ki a szikla.

Ekkor még csak felsejlik előttünk a Gete domborulata, még nem sejhetjük, milyen emelkedő vár ránk a 457m Gete csúcsáig. De addig még a Hegyes-kő is ránk vár.

Lassan elkezd emelkedni és sziklásabb úton keresztül egyre magasabbra vezet az utunk. Várjuk, hogy enyhül az emelkedő és kevésbé sziklás utra térünk, de hamar rá kell, hogy ébredjünk a Nagy-Gete csúcsa bár egyre közelebb van, de még mindig előttünk magasadik.

A Hegyes-kőt vétek lenne kihagyni, csodás körpanoráma a jutalmunk, ha felmászunk a sziklás ösvényen. Akinek nem megy el a kedve, az ereje a mászástól hamarosan a közeli sasbércek, így a Kis-Gete, Hegyes-kő, Kis-kő, Kő-hegy csúcsát is megmászhatja a csodálatos kilátásért a túra során.A kéktúra egyébként csak elvezet a csúcs mellett.

Innen egy viszonylag könnyű szakasz, kellemes sétável vezet be az út Tokodra. Ne felejtsünk el pecsételni. Még Tokodon is kellemesen emelkedő úton indulunk ki a településről. Először még egy kis csúcs, a Kis-Kő-re mászunk fel, valamint egy aranyos horgász tavat is láthatunk, itt még kicsit erdős szakaszon haladunk.

Azért lassan beérünk Tokod felől érkezve a csúcs alá, ahonnan sziklákon, gyökereken mászva kell az utolsó párszáz métert megtennünk, hogy felérjünk a szép kilátást nyújtó, kereszttel is megjelölt csúcsra. Jól megérdemelt pihenőhely az erős kaptató után. Kiépített pihenőpadok nincsennek, de a sziklákon, a füvön letepedhetünk.

Már látjuk, hogy Dorog irányából mennyivel egyszerűbb megközelíteni, bár ekkor meg a lefelé vezető út tartogat kihívásokat. Több helyről szép kilátás, rálátás akár Esztergomig is elérhető tiszta időben.

Ahogy felfelé, úgy lefelé is megjárjuk a kb. 360m szintet, így ereszkedünk le mostmár lassan Dorogra. Közben még találkozhatunk kereszttel, pl. a Gete-hegy tetején, ami kisebb azért mint a korábbi. Erdős domboldalról lassan füves dombocskára vezet át az út, majd Dorog előtt újra erdei hatású úttel érkezünk be. A városban kanyargó utat követve érkeztünk a vasútállomásra, ahol pecsételtünk és mi az autót is találtuk.