OKT Bükk, Bánkút-Uppony , az OKT 23. szakasz teljesítése

Az OKT részszakasz szintkülönbségi adatai: +295/-935

A 23. OKT részszakasz előirányzott időtartama: 4:50 óra

OKT Bükk, Bánkút – Uppony, az OKT 23. részszakasz túrájának leírása

Bánkútra mentünk fel autóval. Innen a parkolóból indultunk a túrára. Nagyjából 200m-re a síháznál találjuk a kéktúra pecsétet, oda kell lesétálni. Ezután kis emelkedő és visszajutunk a felvezető aszfaltos útra, amelyen szinte csak át kell mennünk a túlsó oldalra és indult az utunk lefelé a lejtőn. Sok, néhol elég meredek az ereszkedés. Érdekes, hogy április közepén még hóvirágot találtunk az út elején. Kicsit lejjebb már az ibolya jelet meg, majd kicsit később a szokásos tavaszi virágok is megjelentek egy túra alatt.

Úgy félúton találunk egy szép kilátóhelyet, ott mi is megálltunk reggelizni. Kicsit tovább haladva az úton a Kisvárnál megjelenik a sárga jelzés is, ami a kék sávot kíséri. Innen tettünk egy kb. 2km-es kitérőt a Dédesi várhoz. Bár a fák sok helyen takarják a kilátást, de szép helyen van és érdemes felsétálni megnézni a romokat.

Innen már csak pár kilométer van Mályikáig. A közelben lévő kilátó le volt zárva, de utólag megnézve, nem egy jó minőségű stabil építmény. A településen Sanyi kocsmájában található az OKT pecsét, itt megkávéztunk és pihentünk az előttünk álló szakaszhoz.

Innentől az aszfaltos úton vezet az túra át Dédestapolcsányba, majd szinte végig át a településen. az egyik kivezető út kivezet a Lázbérci-víztározó felé, sokan parkoltak az út mellett a sorompóval lezárt aszfaltos út előtt. Innen a víztározó mellett vezet az út, már nincs szinte emelkedés sem, csak végig kell sétálni a tó mellett, míg átérünk a túlsó végére, ami Upponyban már szintén sorompóval lezárással végződik.Itt mi már jártunk, így nem kellett a sorompó utáni ház kerítésénél található pecséttel.

Végül olyan 20km-t tehettünk meg.