Pest megyei piros 2. szakasz

A pmp túra időpontja : 2015. március 28.

A Pest megyei piros túramozgalom, más néven a Pest megye turistája 2. szakasza

A Pest megyei Piros túra második szakaszának egy 10km-es részét nem jártam be a Kosdról Rádon keresztül Vácdukáig tartó Pest megyei piros szakaszt.

Vácdukától már végig jártam Isaszegig a Pest megyei pirost, így most ide mentem autóval. Pontosabban Csörögön álltam meg az autóval, majd a Gödöllői úthoz sétáltam ki és busszal mentem Vácra. Sajnos épp vágányzár volt, így nem vonatoztam. Kicsit várni kellett a busz végállomáson, majd a Kosdra tartó busszal utaztam ki a korábbi túra induló (vagy épp vég) pontjához.

Kosdon újra a piros turista jelzéstől párszáz méterre lévő kis boltba mentem pecsétet szerezni, majd elindultam fel a település felé emelkedő úton. Az útvonal könnyűnek mondható, nekem csak a kicsit erősebb szél okozott kis kellemetlenséget. Szinte végig dózerolt úton haladtam. Érdemes a térképet a kezünk ügyében tartani, mert réginek, elhanyagoltnak és hiányosnak találtam a jelzést. Persze a térkép alapján könnyen lehet az utat követni. Még az elején láthattam pár őzikét.

Az én első letérésem a dombtetőre felérve történt, egy új telepítésű bodzásnál szemben elindultam a kerítés mentén, amivel felértem a gerincre, és itt ráadásul még egy piros sáv jelzést is találtam. Szerencsére sikerült az eltelt idő, a térkép és Kosd ismerős elhelyezkedése alapján rájönnöm, hogy letértem a helyes ösvényről. A kitérő alatt pár fácánt zavartam fel a mély fűből.

Visszatérve a pirosra a keskeny erdősávból kilépve, már jól ráláthatunk Rádra. A bevezető utat mindkét oldalon nádas övezi, majd egy távvezeték alatt folytatódik az utunk. Gyönyörű Rottweiler kutyák őrzik az egyik szélső telepet.

Nehéz lenne eltéveszteni az utat, ami egyszerűen végig vezet Rád főutcáján, majd az M2 felől bevezető úton folytatódik. Itt sajnos nincs az út mellett gyalogos ösvény, így a forgalommal szemben az útpadkán haladtam. A Gombás-patak előtti kanyart követően hamar betér az utunk balra, az út átvezet a patak feletti hídon, majd megindul a széles nádassal takart meder mentén. Itt a terep adottságai miatt újra ritkás a jelzés, kövessük csak a nádast, ahogy eddig.

A piros sáv jelzést követve kicsit balra tér az utunk egy erdősávba, ahol egy vadnyulat is sikerült meglátni. Nagyon szép magára hagyott erdőszakasz, sok-sok ibolyával, épp virágzás volt, kellemes illat töltötte be a tereket.

Az utunk kivezet egy tisztásra, de mi jobbra az ott látható kereszt irányába, az arra vezető úton indulunk meg. Gyakorlatilag egy kisebb nyeregbe mászunk fel, majd hamar elkezdünk újra ereszkedni. Itt a Mici-oldal környékén több építkezés, kerítés építés folyik, itt úgy éreztem, hogy elveszítettem a jelzést, így egyszerűen csak követtem tovább a dózer utat, ami már Vácduka szélső utcáján haladt. Itt aztán egyszer csak újra megjelent a piros sáv, amit azt jelentette, hogy jó úton haladtam. A jelzést megjelenésétől már viszonylag rendben megtalálhatóak a jelzések.

A múltkori látogatásomon okulva már nem is próbáltam a Nemzeti Dohányboltban pecsétet szerezni, elsétáltam balra főutcán a zöldségesig, ahol nem okozott problémát a hölgynek.

Innentől már ismert úton jártam. A piros felmegy a falu széléig, ott bevág az erdőbe. Felsétálunk a domb gerincére, a túloldalt a motorosok által felszántott ösvényt követve érünk le az illegális és veszélyes hulladék halmokhoz, végül a szemetet kerülgetve leérünk az úthoz, ahol Csörögre betérve parkoltam.