Az Országos Kéktúra 20. szakasza, Mátraházától Mátraszentistvánig

Az OKT szakasz hossza: 14,2 km (teljes 20. szakasz: 27.6km)

Az OKT szakasz szintkülönbségi adatai: +561/-569 (OKT 20. szakasz: +774/-1303)

A 20. OKT szakasz előirányzott időtartama: 4:30 óra (teljes OKT 2. szakasz: 9:05)

Mátraháza – Vörösmarty fogadó

Most tömegközlekedéssel mentünk a túrára. Vámosgyörkig mentünk vonattal, ahol átszálltunk a Kecskemét-Eger között járó buszra. A busz Gyöngyösön keresztül vitt fel Mátraháza autóbusz állomásig.

Az itt található pecséttel jeleztük a Kéktúra füzetbe, hogy itt jártunk, és el is indultunk az úton. Több nagyobb eső is volt mostanság, így több vízfolyás is volt az úton, amit kicsit kerülgetni kellett. A turista út az erdőben, gyakorlatilag a főút mellett halad. Egy patakra épített hídon is átkeltünk, de a Vörösmarty fogadónál visszatértünk az útra.

Vörösmarty fogadó – Nyírjes eh. (Vércverés)

A pecsét elhelyezése után tovább mentünk az út mellett, majd a Galyatető felé vezető elágazásnál átvágtunk az úton. Itt a Csór-hegy oldalába egy elég meredek szakasz következett, de kárpótolt minket a fenti szép kilátás Parádsasvárra.

Az egyik szép kilátás közelében egy új Országos Kéktúra ismertető tábla oldalában ismét találtunk egy pecsétet, ami elvileg a Nyírjes erdészház pecsételő pontot jelenti, de Vércverés helyen voltunk a felirat szerint.

Vércverés – Galyatető

Egy rövid étkezés és pihenést követően indultunk tovább. Kicsit leereszkedtünk, majd szép lassan emelkedni kezdett az utunk. Folyamatos, de szerencsére nem túl megterhelő emelkedő szakasz állt előttünk, mígnem a szálloda melletti parkolóba érkeztünk.

Innen felmentünk először a Galyatetői kilátóhoz. Szerencsére volt nálunk 200Ft-os, mert ilyen érme bedobásával lehet csak felmenni a toronyba. Ezután visszamentünk enni és pihenni egy kicsit az egyik étterembe, mielőtt tovább indulunk.

Galyatető – Mátraszentistván

A pihenő után visszamentünk a kilátóhoz, ott folytatódik ugyanis a kák sáv jelzés. Innen már egy számunkra levezetőnek számító séta következett, ugyanis szinte a felfelé úthoz hasonló, lassan lefelé vezető szakasz előtt álltunk.

Szerettük volt az útba eső Piszkéstetői Obszervatóriumot is megnézni, azonban csak ott szembesültünk vele, hogy erre csak előre emailben egyeztetett időpontokban van lehetőség.

A csillagvizsgáló állomás után kicsit köves, vízmosásos út vezetett le Mátraszentimrére, ide tartozik már Mátraszentistván is. A település utcáin vezet le az út, majd visszatérve az ide vezető útra, jutunk át a Mátraszentistváni részre. Itt is egy kisebb utcán haladunk, majd pár száz méter után megérkezünk a Vidróczki csárdához. Itt találhatjuk meg a pecsétet is.

Mi itt fejeztük be azt a szakaszt, az OKT 19. szakaszából még 11,6km van hátra Mátraverebélyig. Ide jöttek értünk autóval.