OKT Balaton-felvidék, Tapolca – Badacsonytördemic OKT 5. szakasz

Az OKT részszakasz szintkülönbségi adatai: +395/-405

A 5. OKT szakasz előirányzott időtartama: 5:00 óra

A Tapolca – Badacsonytördemic közötti OKT 5. szakasz túrájának leírása

Nekünk felnőtteknek már megvolt a szakasz, így a második füzetembe kezdtem meg a túrát újra, a fiatalok viszont teljesíthették a szakaszt. Most a Szigliget-Badacsonytördemic vasútállomásra mentünk autóval, innem egy reggeli vonattal jutottunk Tapolcára. A vasút közelében lévő büfé teraszánál találjuk a pecsétet.

Innen a parkon keresztül a temető felé indulva kijutunk a főútra, ezen haladunk, míg el nem érjük a központot, ahol egy kapualjon át juthatunk le a Malom-tóhoz, ahol csak követnünk kell a jelzést és a lefolyás mellett, majd mielőtt patakká csökken a víz, egy hídon átmegyünk a tulsó oldalra, ami egy utcan kivezet a főúthoz, amin át kell kelni és haladni a dorgalmas út mellett.

Mikor a vasutat keresztezzük, akkor tartunk úgy félúton ahhoz az úthoz, amit jobbra fel kell indulnunk a Szent György-hegy útjaira. A bekötőúthoz érve, lassan megindulunk felfelé a hétvégi házak között az úton. Sokat kell sétálni, már szinte teljesen a csúcs alatt indul csak jobbra egy szűkebb emelkedő fel a turistaházhoz. A párszáz méter kaptatón felérve, mi pont valami felújításba botlottunk, így csak keveset pihentünk, pecsételtünk, és már indultunk is tovább.

Kicsit kell még felfelé kapaszkodni a Bazalt orgonák közé, aminek a tetejéről szép a kilátás.

A tetőn végigsétálva érdemes még a kilátóhelyig elsétálni, bár nem tökéletesen, de már látható a Szigligeti vár és sejthető a végállomás is.

Hegymagas közelében a szőlők között ereszkedünk lassan lefelé. A Lengyel-kápolnánál már mondhatni leértünk a hegyről. Itt egy valószínűleg új szakaszon, egy szőlőbirtok mellett ereszkedünk véglegesen le egy bevezető úthoz, amellyet addig követünk, amíg a 71-eshez jutunk. Ezen átmegyünk és a most forgalmas kerékpárúton megyünk Szigligetig.

Itt persze jó sok kiránduló volt, így tömegben lehetett a várba felsétálni. Persze körülnéztünk, de igyekeztünk rövidere fogni. Egy fagyi és indultunk is tovább Szigligeten keresztül, hosszan vezet az út a településen, de szinte kihaltnak tűnt ezt a rész a vár körüli forgalomhoz képest.

A külterületi épületeket, szőlőket is elhagyva, végre jobra fordult az utunk, ami már Badacsonytördemicre vezet, a szélén a vasutat keresztezve, ami mellett már ott találjuk a vasútállomást.