OKT Balaton-felvidék, Balatonhenye – Nagyvázsony – az OKT 6. szakasz túra

Az OKT részszakasz szintkülönbségi adatai: +311/-215

A 6. OKT részszakasz előirányzott időtartama: 4:00 óra

A Balatonhenye – Nagyvázsony közötti OKT 6. szakasz túrájának leírása

Egy rövid, de kellemes séta a Balaton felett. A Zamárdi nyaralásunkat szakítottuk meg egy kis túrával, a közeli Balatonhenyére mentünk. A csendes ki településen a kis, régi iskola közelében, árnyékos helyen tudtunk megállni. Innen indultunk a kivezető úton az első kis dombra.

Föves dombokról vékony kis csíkként láthatjuk a Balatont, kevés erdővel is találkozhattunk, de inkább a kellemes meleg időt élvezhettük. Nem túl megterhelő, de lassan emlekedő, csökkenő szinteken haladunk, kényelmes sétával is könnyen teljesíthető 2 óra alatt az út és eljutunk a szakasz első feléhez, a Csicsói-erdészházhoz, ahol is megszerezhetjük a második pecsétünket.

Itt egy kis erdei pihenőhely is ki van építve, ahol étkeztünk és kicsit pihentünk is.

Ez a rész már több erdei utat tartogat, több erdő és így kellemes hűs helyen sétálhatunk, ami a lassan emelkedő nyári melegben jól is esett.

Az úton itt is jól haladtunk, hamar eljuthat az ember a Tálodi kolostor romajihoz, ahol van leetőség egy kicsit padokon is megpihenni. Egy kis forrás indul a közelből, ami aztán azt a patakot táplálja, amit elkezdunk követni, hogy kiérjünk a Tálodi-rétre, ami hosszasan tart és lassan áttéünk egy másik patak közelébe, ami már a végállomásunkra vezet Nagyvázsonyba.

Előtte még Szent-Mihály-kolostor romjaihoz érünk, amit vázsonyi-pálos kolsotornak is neveznek és részben Kinizsi Pál alapított. Persze itt is találunk kiépített pihenőhelyet, ha meg szeretnénk egy kicsit állni. Innen már lefelé vezető úton érkezünk be először Nagyvázsony temetőjéhez, majd a településre, aminek a közepét a vár uralja.

Itt volt fuvarunk vissza az autóhoz.