OKT Aggteleki Karszt, Putnok – Bódvaszilas 1/3 rész

Az OKT részszakasz szintkülönbségi adatai: +470/-425

A 24. OKT részszakasz előirányzott időtartama: 4:30 óra

A Jósvafő – Derenk közötti OKT 24. szakasz túrájának leírása

Mi Szögligetre utaztunk autóval, a település végén álltunk meg és visszasétáltunk a buszfordulóhoz, ahonnan reggel indult egy busz, amivel Jósvafőre a hotel bejárati útjához jutottunk. Ez a túra elején egy olyan 2,5km-es plusz távolságot, bemelegítést jelentett. Itt üdvözöltünk egy új kéktúrázót, az unokahugomat sikerült „megfertőzni” az OKT megkezdésével.

Így Ő pecsételt és visszamásztunk a hotel feletti dombra a kék sáv jelzéshez, és megindultunk a kéktúrán. Kicsit hűvösben indultunk, de a napsütéssel nem volt zavaró a hőmérséklet. Az alvó erdőben indultunk meg az úton, hamar visszajutottunk Jósvafő szélső utcájára, házaihoz, majd a következő utca már ki is vezetett A Nagy-Tohonya-forráshoz. Itt megreggeliztünk.

Az utunk csodálatos völgyben indult fel a hegyre, míg egy elkerített legeltető helyhez értünk. Próbáltuk megkerülni, de egyre távolodtunk az útvonaltól, így végül átvágtunk a területen. Jobbra fel indult ezután egy meredek ösvény a Huncul-ménes lelegőjére, ahol nagyon szép kilátás várt ránk. Itt a kitaposott ösvényt vezetve haladhatunk át és juthatunk vissza az árnyat adó fák közé. Hamarosan a környékre jellemző víznyelőket, pl. a Kurisztáni-beszakadás mellé jutunk.

Hosszas séta vár ránk, elég sok útjelző tábla szegélyezi az utat, míg végük feljutunk egy aszfaltozott útra, ami Szelcepusztára ér. Itt található egy turistaház, ahol nagyon kedvesek voltak velünk, pihentünk is egy kevesett és elfogyasztottuk az ebédünket. A kis település után ismét elhagyjuk az aszfaltozott részt és egy hajtűkanyart követően beereszkedünk a Puska-Pál-forrás és az onnan induló patak völgyébe. Az egyik domboldalon haladunk a szép vízfolyás mellett.

Itt egy jó szakaszon a piros sáv is együtt halad a kéktúrával, mikor elérjük a két jelzés különválását, akkor újra megindul az út felfelé. Könnyen lehet, hogy a fáradt lábainknak ez már rosszul esik, de a szép csendes erdőben haladva egyre közelebb kerülünk a volt Derenk tepepülésnek helyet adó magaslatra. Az egyetlen megmaradt épülethez az iskolához jutunk, a domb aljában az útnál tudunk pecsételni.

Innen 1 km a Vidomály pont, mi eddig haladtunk ezen a napon. Itt áttértünk a zöld sáv jelzésre és olyan 3km-es már lefelé haladó nagyrészt aszfaltozott úton sétálhatunk le a Szádvár alatt, a Szalamandra ház mellett Szögligetre. Jó volt visszajutni az autóhoz, elfáradt a csapatunk.