OKT Bükk, Uppony – Putnok , az OKT 23. szakasz teljesítése

Az OKT részszakasz szintkülönbségi adatai: +310/-370

A 23. OKT részszakasz előirányzott időtartama: 3:40 óra

OKT Bükk, Uppony – Putnok , az OKT 23. részszakasz túrájának leírása

Upponyba érkeztünk szombaton reggel. A z országos kéktúra útvonala közelében egy sportpálya mellett van parkolási lehetőségünk. Itt egy lezárt utca végén találhatjuk meg a kéktúra pecsétet az induláshoz. Ezt követően a település szélső utcáján vezet az utunk, majd indulhatunk meg lassan emelkedő úton egy fenyves erdősáv mellett a domboldalon.

Elég sok tájékoztató táblát találunk a szakaszon, jó követhetők a jelzések, amik vezetnek a néhol kanyargós utakon, lassan emelkedve. Néhány km után a Három-Kő kilátópont alá érkezünk, innen van egy kicsit komolyabb emelkedő, amíg felérünk a szilkákhoz, ahol nagyon szép kilátással találkozhatunk a környék településeire és az erdeőkre, dombokra.

Itt meg is pihentünk és egy kis reggelit vettünk magunkhoz. Ahogy sejtettük, a napi szintemelkedést gyakorlatilag le is tudtuk, felértünk a szakasz csúcsára. Így a mardék szakaszra, az eddig megtett emelkedést váltotta fel a majdcsak ugyanannyi lejtés, így kellemes levezetése volt a túrának a lefelé vezető út. Olyan 1.5 órányi séta végeztével le is jutottunk a műútra, amely egyébként Putnok felől vezet Uppony felé is.

Az út szélén sétálva, szerencsére nem nagy forgalomban jutunk el Putnok határára, majd itt a vasúti átkelőkön áthaladva pár kanyar után elérjük a Putnoki vasútállomást. Itt most mi autós segítséget kaptunk, így azzal mentünk vissza az autóhoz, majd vettük fel a többieket.