OKT Kőszegi-hegység, Kőszeg – Tömörd – OKT 1. szakasz

Az OKT részszakasz szintkülönbségi adatai: +130/-180

A 1. OKT részszakasz előirányzott időtartama: 4:10 óra

A Kőszeg – Tömörd közötti OKT 1. szakasz túrájának leírása

Az Országos Kéktúra 1. szakaszát folytattuk. Ólmodon volt egy kellemes szállásunk, innen mentünk autóval Tömördre, ahol busszal sikerült Kőszegre mennünk, innek folytattuk a korábbi túrát.

A buszállomásról indultunk tovább, az utcákat követve lassan kiértünk a településről, ahonnan megindul az utunk felfelé, egy viszonylag könnyű emelkedőn azt Ólmodi űton. Hamar elérjük az országhatárt, a közelében vezet az utunk, szinte elértük a települést is, ahol aludtunk. De persze előtte elbúcsúztunk a zöld jelzéstől, és elindulunk délkelet felé.

Itt egyéként szerencsénk volt az út mellett nagyon sok szamóca volt, így alaposan lelassultunk, ahogy eszegettük a csemegét. Szintén meg kell jegyezni, hogy nagy volt a forgalom szinte végig az úton, sok autóval jártak erre, gondolom gombázni és egyéb dolgokat gyűjteni.

A szinte egyenes út a szakasz nagyjából felénél kell letérnünk az erdőben, innen lecsökkentek az autók, majd párszáz méteres haladások során, az egyre kevésbé kijárt ösvényeken folytattuk az utat. Néhány ilyen irányváltoztatást követően  behaladunk az erdőbe, és lassan az utunk is lejteni kezd. Lassan haladunk lefelé, nincs nehéz terep itt.

Mondhatjuk, hogy oldalazunk egy patak melletti völgybe, majd szinte már a végcélunknál érünk csak le a völgy aljába. Persze víz az nem volt, nem is tudom, szokott-e lenni. Az erdőből kijutva, már megláthatjuk Tömörd első házát, majd a mező szélén jutunk be az egyik felső utcába. Innen már csak egy rövid séta a templomig, ami mellett találunk egy felhagyott boltot, aminek az oldalában találtuk mi meg a dobozt, amiben a pecsét is volt.