OKT Kőszegi-hegység, Tömörd – Szeleste – Sárvár – OKT 1. szakasz

A 1. OKT részszakasz előirányzott időtartama: 10:50 óra

A Tömörd-Sárvár közötti OKT 1. szakasz túrájának leírása

Tömörd-Szeleste szakasz

Az október 23. hétvégén Szelestén találtunk egy remek szállást. Pénteken ide érkeztünk meg autóval. Úgy terveztük meg a túrákat, hogy ide érkezzünk. Ennek megfelelően a két részre tervezett túra első napján busszal, Szombathelyi átszállással Tömördre utaztunk és onnan sétátunk vissza Szelestéig.

Szombathelyen egy kicsit keresni kellett a csatlakozást, míg a vasútállomás egyik végén szálltunk le, a Tömörd felé induló buszmegállót a másik végén találtuk meg. Volt még időnk megreggelizni.

Tömördre érkeztünk a busszal, innen indultunk, ki a településről, kevés és ritkás erdőkben haladt az utunk, már nem sok szintemelkedéssel haladtunk a kééktúrán. Sok helyen láttuk a nyomát az államilag támogatott fakivágásnak. Sok helyen dolgoztak az erdeőben, vagy épp az utak mellett a sok felhalmozott, frissen kivágott fákkal találkoztunk.

Nagyon sok gombát is láttunk, ahogy ebben az időszakban szokott lenni, így így néha lassan haladtunk, de azért próbáltunk haladni, hogy a délutánra várható eső előtt a szállásunkra érjünk. Csereg közelében áthaladunk egy úton, innen kicsit megkerülünk egy nagy tégla tornyot. És lassan megindulunk a több, erre a szakaszra ezek szerint jellemző szinte nyílegyenes szakaszok egyikére.

Az Ablánci-malom előtt tettünk egy kis kerülőt, majd megérkeztünk a mára inkább csak romos helyre. Sajnos ebből az irányból nem vettünk észre a pecsétet és utána is sok időnk elment, míg be tudtuk azonosítani, melyik az a kerítés, amely valóban az étteremhez tartozik, és aminek a jobb oldalán kicsit már a bokrok között rejtőzködő pecsétet találhatjuk.

Így végre tovább haladhatunk, kiértünk az útra és kicsit azt követve haladtunk, míg egy jobb terérésél el nem hagyja az utunk és egyben egy kisebb emelkedővel indulunk fel a dombra. Felérve egy kis séta után elérjük a vasútat, ami alatt egy átjárón tudunk átmenni. Innentől a sínek közelében halad az ösvény. Valahol itt csatlakozik hozzánk a Mária-út, aminek a távolság adataiből már sejthetjük, hogy bár a célunk egyezik, de más úton fog Sárvárra jutni.

Egy patakhoz érve már sejtjük, hogy Közel vagyunk Szelestéhez, és kiérve az erdősávból örülünk, mikor egy templom tornyát pillantjuk meg. Mellette leérünk a település egyik fő utcájához, de a házszámokból és azok csökkenésének irányából már sejtjük, hogy még vár ránk bent egy kis séta. Ekkor kezdett el egy kicsit szitálni az eső, szerencsére nem volt még nagy eső.

Ahogy sejtettünk 2-2.5km-es séta volt míg, mikor elértük a pecsételő helyet. Innen az elágazásig követtük a kéket, majd indultunk a szállásunk felé. Este a közeli Kastélyszááló éttermébe mentünk, nagyon finom ételeket fogyasztottunk.

Sárvár-Szeleste szakasz

Vasárnap még egy kicsit korábban kellett ébrednünk, hogy a 6 órai buszt elérjük, és a Hegyfalui átszállással Sárvárra utazzunk. Itt ismét egy kis kálváriába keveredtünk, mint kiderült, nem néztük meg előre a pecsételő helyeket, és a vár közeléből elhelyezték a pecsétet. (Nem tudom miért nem tudták valahol a várnál felszerelni, ami adta volna magát. Midegy.) Így elsétáltunk, megnéztük a csónakázó tavat, megkerestük a pecsétet az induláshoz.

A Kertváros részig vezet az út a városban, majd a még mindig ködös és párás időben kijutunk a Bagoly-rétre így kicsit eláztattuk a cipőinket. A város utcái kivezetnek a patakpartra, majd olyan 1.5km után felvezet minket az út a patak töltésére és ezek jutunk át Csényeújmajorba. Szép romos épületek, szuper telep lehett itt korábban. Most ezzel szemben találunk egy Mária kegyhelyet, itt tudunk pihenni és pecsételni is.

Innen az aszfaltozott úton jutunk be Csényére, majd követjük végig a települést. Tovább haladunk kifelé és Bögöt irányába vezető úton haladunk. Egy idő után kis időre betérünk egy erdőbe és néhány derékszögű erdei úton haladgatunk Bögöt felé. Mikor az erdőből kiérünk, akkor újr aaz útra kerülünk, majd a vasúton kell átkelnünk, két átkelőhely van pár tíz méteren belül. Az erdész háza után azonban betérünk egy földútra, azt követve jutunk végül a település szélső utcájára.

A főúthoz érve letérünk a kékről, hogy a nyilván zárva lévő coop bolton túl haladva a polgármesteri hivatal falán egy dobozban találhatjuk meg a pecsétet.

Visszatérve a kékre, kicsit az úton haladunk, majd betérünk egy útra, ami szinte egyeneseb vezet a 88-as elég forgalmas főúthoz, kicsit mellette haladva végre átmegyunk rajta, hogy a másik oldalt egy széles dózerolt úton haladunk szinte az M86-ig. Itt kicsit betérünk egy erdei szakaszra, ami az Ölbő-Szeleste vasútállomáshoz vezet minket. Itt újra az úton néhány körforgalmon keresztül érkezünk be Szelestére.