OKT Kemeneshát, Hosszúpereszteg – Káld – Sárvár – OKT 2. szakasz

A 2. OKT részszakasz előirányzott időtartama: 6:20 óra

A Káld-Sárvár közötti OKT 2. szakasz túrájának leírása

Káld-Sárvár szakasz

Első nap Sárvára mentünk autóval, innen busszal mentünk ki Káldra, ahonnan visszasétáltunk az Országos kéktúra mentén Sárvára.

A korai ébresztő, majd a reggeli busszal mentünk Káldra. A téli időpont miatt ezt választottuk, hogy ha esetleg megcsúszunk, akkor is még nappal érhessünk a túra végére.

A településről aszfaltozott út vezetett ki, majd lassan átváltott jól karbantartott erdei utakra, de az erdőn átvágva kijutunk a Hidegkúti erdészház mellé, ami a túra második pecsételő pontja is volt. Reggeliztünk egy kicsit, majd elindultunk tovább.

Innen egy szinte teljesen egyenes aszfaltozott út vezet úgy 4.7km hosszan a Rózsekerti erdészházig. Farkas-erdőnek nevezik ezt a részt, sok kiépített pihenőt és megállópont mellett haladunk az úton. Íg eső esetén is el lehet kicsit bújni, de sok helyen le lehet pihenni. Igazi kiránduló központnak nevezhetjük.

Kis séta és elérjük a 84-es főutat, amin áthaladva egy elég kellemetlen építőanyag hulladékokkal felszórt úton haladunk be Gérce községbe. Itt is pihentünk, ebédeltünk, pecsételtünk, majd haladtunk tovább, mostmár a végállomás felé. Mit is mondjak, nehéz eldönteni, hogy a kifelé vezető vastagon kővekkel felszórt út volt-e a kellemetlenebb, vagy a bevezető út.

A bányáig volt ilyen köves út, utána már a valószínűleg Sitkéhez tartozó zártkertek mellett haladtunk döngölt földúton. Ez kivezet Sitke mellé egy kis templomhoz. Balra a dombot megmászva érünk le a Sitkére vezető útohoz, ahol kicsit az úttal haladunk, majd jobbra az erdősáv mellé térünk és a szántó szélén haladunk. Pár száz méter, majd betérünk az erdőbe, ahol követjük a jelzéseket.

A mi füzetünkhöz képest át lett alakítva innen az útvonal, elvileg most kb 1km-rel rövidebb lett ez a szakasz. Így most levezett az út Hegyközséghez, majd a szélső útjai út vezett át egy gyalogúthoz, ami bevezet Sárvár fürdő útjához.

Ezen haladva jobbra tér be az út a tavakhoz, ahol megtaláljuk a pecsétet. Mi visszasétáltunk még a buszállomásra, ami közelében parkoltunk. Majd visszamentünk a vacsora után a szállásra.

Káld – Hosszúpereszteg

Másnap egy még ködösebb reggelre ébredtünk, Hosszúperesztregre mentünk autóval. Itt a 8-as főút mellett tudtunk parkolni, majd busszal mentünk ismét Káldra. A kocsmában és az iskolánál is lehet pecsételni. A település végén erdei útra jutunk, ami most kicsit sáros volt, de jól lehetett haladni a kicsit kanyargós ösvényeken. Itt sem volt sok szintemelkedés, így az erdei utakon lassan emelkedve haladhatunk. Úgy a szakasz 2/3-a az erdőben halad, majd egy letörés után kijutunk egy mező és az erdősáv szélére, és ez az út már szinte egyenesen vezet le települás széléhez.

Innen már csak le kell sétálni az főúthoz, majd azon át a másik település részre találjuk meg a templomot, ahol a bejárat közelében egy kerítése találhatjuk meg a pecsétet.