Dorog – Piliscsaba OKT

Az OKT szakasz szintkülönbségi adatai: +504/-402

A 12. OKT szakasz előirányzott időtartama: 5:27 óra

A Dorog Piliscsaba OKT szakasz túrájának leírása

Az Országos Kék-túra Dorog és Piliscsaba közötti szakaszának a teljesítése. Ez az OKT 12. számú szakasza.

Reggel korán indultam, autóval Piliscsaba vasútállomásig mentem, ott a felöltözést követően megvettem a jegyem Dorogig. Elfelejtettem a bakancsot becsomagolni, így a vezetéshez felvett sportcipőben indultam neki az útnak. Hamar kiderült, hogy ugyanezen 8:30-as vonattal érkezett még egy 15-20 fős szintén kéktúrázó csapat is.

Dorog

Dorog vasútállomáson pecsételtünk, majd indultunk el az úton Kesztölc felé. A nagyobb csoportot előre engedtem, de valószínűleg jobb kondícióban is voltak tőlem, hamar elmaradtam. Én továbbra is a nagy kihagyás miatt, saját tempóban szerettem volna teljesíteni a szakaszt.

Általában Dorogon nem volt kihívás a jelzéseket követni, egyszerűen jutottam el a település széléig, ahol a kerítés mentén átkeltem a patakon, majd a lőtér és kutyakiképző kerítése között indult az út a domboldalra. A fiatalosban haladt a kitaposott út, majd felérve egy friss erdőirtásos részre értem. Még pakolták az egyik utolsó teherautónyi fát. Most nagyon látszott, hogy milyen nagy is az az erdő felület, amit ki kell vágni akár csak egy teherautó megtöltéséhez, ami pár családi egy éves fűtéséhez szükséges. Ezzel együtt a sok jármű által kijárt utak sárosak, nagy pocsolyák keletkeztek és az elkerülő út pedig ágakkal telített volt, így megéreztem a bakancs hiányát. Szép lassan a műúthoz közeledve erősödött az erdei út, így a végén már minden jó volt.

Kesztölc

Az úthoz kiérve kb. 10m-t kell balra haladni, majd be lehet Kesztölc egy szélső utcájára menni, itt vezet az Országos-Kék. A helyi patakon egy kereszteződésben áthaladunk, az utat követve pár száz métert haladva balra megyünk , ami lassan felvezet minket a falu felett lévő sziklás hegy lábához, a helyi szőlő kertekhez. Ezek között vezet a fölső dűlő útra a kék sáv jelzés. A legfelső kissé meredek részen egy mély, benőtt hasadék mellett vezet el az utunk, a homokos, agyagos felszín miatt elég veszélyes a szélére is kimenni.

Fent a gerinccel párhuzamosan halad az utunk pár kilométer hosszan, szép rálátással a felettünk lévő fehér sziklákra és az alattunk elterülő földekre, tájra és településre. Szinte szintúton haladunk, így nem különösebben nehéz az út. A hegyvonulat végén egy erdősávba jutunk, ami egy rövid emelkedőt rejt csak, egyébként szinte végig lefelé vezet minket egy völgybe a Klastrompusztára vezető nem túl forgalmas, de annál rosszabb minőségű aszfaltútra.

Klastrompuszta

Klastrompusztáról a Pálos-kolostor maradványai mellől vezet tovább az út, kicsit emelkedve haladunk, majd egy kerítéshez ér az út, ezt balról kerülve a kerítés mentén kiérünk egy rétre. Ezt követően egy keskeny erdősávban vezetett az út. Itt sajnos épp egy dózer követett el ámokfutást, így nem, vagy csak nehezen lehetett a a jelzést és az út vezetését is követni. Később egyértelműbbé vált a dózerolt út, már csak az általunk is használt utat próbálták egyenletesebbé tenni.

Piliscsév

Piliscsév nagyon szép, kellemes és csendes település, az útvonalon végig rendezett portákkal találkoztunk. Egy rövid pihenőt is engedélyeztem magamnak, a település közepén a templommal szemben gyűjtöttem egy kis energiát az utolsó részre. A kivezető út egy szép fenyvesbe vezetett, de innentől mély homokos volt az út, amit ráadásul itt is épp dózeroltak, tehát szép, friss, mély homok nehezítette az utolsó dombra való felmászást. A gerinc közelében szerencsére már szilárdabb volt a talaj, így a Piliscsabára vezető lejtőn már jól lehetett haladni.

Piliscsaba

Piliscsabára egy gyakorlatilag üdülő, vagy annak tűnő szakaszon érünk be, csak követnünk kell a jelzést, és a vasútállomásra tér le csak jobbra. Itt pecsételtem ezzel a 12. OKT szakaszt is befejeztem.