OKT Cserehát, Bódvarákó – Rakacaszend 1/4 rész

Az OKT részszakasz szintkülönbségi adatai: +590/-570

A 25. OKT részszakasz előirányzott időtartama: 5:30 óra

A Bódvarákó – Rakacaszend OKT 25 szakasz túrájának leírása

Bódvarákóra mentünk autóval, majd visszmentünk a busszal érkezőkért és a településről indultunk a túrára. A faluból az úton sétálunk ki, majd egy állattartó telepnél indul meg az emelkedés, hogy feljussunk a Szalonnai-hegység emelkedőjén. Itt elsőre olyan 1.5km alatt 250m-t kell felmászni, reggelre kicsit izzasztó szakasz, de ezt választottuk, mert így az elején le lehet tudni a legnehezebb részt.

MIután felértünk, már csak gernicút vezet végig minket, így szinte nincs emelkedés. Egy kis séta még, és elérjuk a zöld rom jelzést, amit tovább követünk jobbra, míg meg nem találjuk a kék rom jelzést, ami bevezet minket a kéktől olyan 100m-re található Martonyi kolostorromhoz. Egy szinte szokásosnak mondható pálos kolostoromot találunk. Körbejártuk és megálltunk, itt reggeliztunk.

Visszatérve a kék sávra, egy ki, rövid emelkedő következik, míg átérünk a korábban jobbra található doboldalon. Innen folytatódik a könnyűnek számító gerinc sétaút. Nagyon szép és változatós erdei útvonalon vezet az ösvény, kellemes, jó, napos időt fogtunk ki, így semmi panaszunk nem lehetett, a korábbi eső is csak annyit nyomot hagyott, hogy kevesebb por volt.

Egy olyan 10km séta a végén természetesen lefelé vezető haladással jutunk el a kis 13, de mindenképp néhány állandó lakost számláló csendes kis, szép településre, Tornabarakonyra. Itt a falu közepén egy kerítésen találtunk meg a pecsétet.

Elvileg itt vagyunk a Cserehát határán, így mondhatni, a szokásos egy dombra vezetett fel az utunk, majd most azon egy kicsit több sétával jutunk át a következő völgybe, ahol Rakacaszend található. Ez már csak egy levezető 4km-es szakasz, amiben az első 80m szintemelkedés nehezíthet csak a haladásban.

Testvére jött szinte szokás szerint értünk, majd vitt át az autóért, amit a többiek a pecsételő helynél, a kocsma árnyas teraszán vártak meg.