OKT Cserhát, Hollókő-Bablevescsárda , az OKT 19. szakasz teljesítése

Az OKT részszakasz hossza: 10,1 km

Az OKT részszakasz szintkülönbségi adatai: +285/-285

A 19. OKT részszakasz előirányzott időtartama: 3:00 óra

A Hollókő – Alsótold – Bableves csárda közötti OKT 19. szakasz túrájának leírása

A Kozárd, Nagymezőpusztai elágazáshoz utaztunk autóval, ott a kereszteződés közelében tettük le az autót. Ez a kereszteződés a napi végállomásunktól kb. 500m-re található.

A buszmegállóban vártuk meg a buszt, ami Hollókőre az Ófalu közeli parkolóhoz vitt minket. Innen indultunk. Mivel folytattuk az előző túrát, így nem kellett pecsételnünk, megindultunk a parkolóból a vár felé is vezető kis emelkedőn. A vár feljárója közelében egy éles balos fordulóval indultunk meg a közeli hegy gerincére. A ködös, párás eső utáni időben vékony csúszós, nyálkás sárréteg volt, ami kicsit megnehezítette, az amúgy nem túlságosan nehéz emelkedést.

Innen gyakorlatilag lassan emelkedő gerincúton haladt a kéktúra felfelé. Hamar elértük az „Isten Tenyere Kilátót”, innen elkezdett az utunk lefelé haladni, szintén jó csúszós, sáros út vezetett le, így elég sárosan érkeztünk meg Felsőtold közelében egy erdősáv mellett haladt az út. Nem kellett sokat gyalogolni, hogy már a szintúton eléjük Alsótoldot, ahol átvezet a túránk.

Olyan 1.5km séta a település után az aszfalt úton vezetett, majd balra újra fel kellett egy dombra menni, ami a főútig emelkedett. Innen már csak párszáz méter lehett, így megérkeztünk az úthoz, és a hídhoz, ahol át lehetett menni a Bableves csárdához. Itt a csárda teraszán találtuk meg a Kéktúra pecsétet.

Megebédeltünk, majd autóba szálltunk és haza indultunk.