Ősagárd – Romhány Országos Kéktúra 2016-09-18

Az OKT részszakasz szintkülönbségi adatai: +398/-551

A 18. OKT részszakasz előirányzott időtartama: 5:25 óra

Az Ősagárd Romhány közötti OKT 18. szakasz túrájának leírása

A 18. számú Országos Kéktúra szakaszt több részletben jártam be, ennek egyik szakasza volt az Ősagárdról Romhányba vezető út.

Autóval Szendehelyig utaztam, innen egy reggeli járattal tudtam Ősagárdig menni. Ősagárdon már nem a központban lévő kocsmában található a pecsét, hanem az onnan kivezető út mellett a település végén.

Pecsételés után a jól jelzett kék sáv jelzésen haladunk ki a településről, egy rét mellett vezet az út, azt kell követni, eső után célszerű kamáslit használni, mert elég magas a fű. bizonyos helyeken. Szépnem túl nehéz az utunk, folyamatosan és gyorsan el tudunk A szomszédos Felsőpetény településre jutni, ahol a kocsma egyik külső dohányzó asztalánál megtaláljuk a pecsétet, ha a helyiség egyébként zárva tartana. Visszatérve a patak hídján tovább folytathatjuk az egykori major mellett az utunk, a szomszédos Homok-hegy nevéből jól következtethetünk, hogy szinte végig homokos úton halad a Kéktúra vonalvezetése.

Kéktúra Alsópetény

Alsópeténybe érve a szeszfőzde mellett jutunk be, jobbra is szemben is szép kastélyokat láthatunk. Egyébként az utunk balra vezet a főúton, amiről jobbra a központban kell letérnünk, itt a buszmegálló közelében találjuk meg a kitett Országos Kéktúra pecsétet.

A településről kivezető utcák és út elég meredek, az utolsó házakat elhagyva tovább emelkedik, de több helyen szép kilátást kapunk a kis településre.

A nem túl nehéz útvonalon, először gyakran szintben halad majd lassan ereszkedünk le Romhányba. A szintén jól jelzett kék sávot könnyű utunk során követni. A Kéktúra pecsétet a már nem üzemelő vasútállomásnál találjuk ami a buszállomás és a kerámiagyár között vezető út végén találhatunk.

Innen indul olyan busz, amely Szendehelyet érinti, vagy átszállással Rétságon.