Gödöllői-dombság csúcsai túra Margita és Magyalos-tető

Egy karácsony utáni rövidebb túra Gödöllő szélén a Gödöllői-dombság területén.  A Gödöllői-dombság csúcsai jelvényszerző túramozgalom 2 csúcsát látogattuk meg. A túra hossza nagyjából 9km volt.

Túra a Margita és a Magyalos-tető csúcspontokhoz

A karácsonyi ünneplés után egy pihentető és felhozó könnyed túra keretében terveztük a Magyalos-tető csúcsot meglátogatni. A táv és útvonal kiválasztásakor beiktattuk újra a Margita csúcsát is.

Gödöllőről indultunk, két autóval, így az egyiket a Babati út végén hagytuk a zöld sáv jelzésnél a másikkal átmentünk Szadára a Csapás úthoz, ahol a piros kereszt jelzésnél parkoltunk le.

A piros kereszt jelzés a Szadai SE lovas telep mellett haladt el, ahol hamar áttértünk a piros sáv jelzésre balra, ami a Margitához vitt fel. A Gödöllői-dombság csúcsai jelvényszerző túra egyik állomása is, így a torony Szada felőli oldalán még megtalálható a jelzés és a kód. Ezt követően a piros sávon tovább haladva hamar elérjük a sárga sávot, amelyet jobbra tartva a pirossal együtt halad már lefelé a gerincúton.

Ez az útvonal azért is volt szimpatikus, mert egyszerűen a gerincen kell követni a jelzéseket. Így nem gond a sárga sávot követni, amit elhagy balra a piros sáv. A sárga jelzést követve egy nyereghez érünk, itt a távvezetékek adnak könnyű támpontot.

A távvezetékektől nagyjából újabb 800m-re érünk el egy magassági pontot, de ettől tovább kell haladnunk, és olyan 500m-re egy kicsit alacsonyabban fekvő útnál érjük el a szinte már láthatatlan kerítést, de az annál könnyebben észrevehető kiemelkedést az út mellett. Egy bekötő út mellett bal oldalt egy jellegfán is megtaláljuk a fehér háromszög jelzést és a kódot, de balra a domb irányába indulva is megvan a jelzés és a kód egy fán. Megmásztam a dombot, és egy részét be is jártam a tetőnek, de a fiatalosban nem egyszerű a mozgás és nem is találtam meg a csúcskövet. Ettől még fent persze meglehet, de most biztos nem található meg könnyen.

A Magyalos-tetőtől 200-300m volt csak a sárga kereszt jelzés, itt a sárga sáv balra elkerüli az elkerített részt. Mi a sárga kereszt jelzésen ereszkedtünk tovább a gerincen, míg jobbra le nem tértünk a piros kereszt jelzésre. Ezen ereszkedtünk tovább a völgybe a piros sáv jelzésig. Itt a patakon áthaladva elfelejtettük megkeresni a középkori templomromot, sajnos semmi nem volt, ami felhívta volna a figyelmünk rá.

Innen már csak egy további rövid séta a Babati vadászházi, lovardáig a séta, majd a tanyaépületeket az úton elkerülve az Istállókastélyhoz értünk. Mi a kicsit korábban becsatlakozott zöld sáv jelzést követve indultunk neki az emelkedőnek, ami egy nyeregre vezet fel, ezzel együtt az M3-as autópályához és egy lassan vízmosássá alakuló ösvényt követve egy gyalogos felüljáróhoz, ami átvezet rajta.

A gödöllői oldalon már csak egy rövid emelkedővel érünk a nyeregbe, majd a túloldalon egy rövid, viszonylag meredek ösvényen érhetünk le a Babati úthoz.