Pest megyei piros 5. szakasz

A pmp túra időpontja : 2014. október 26

A Pest megyei piros túramozgalom, más néven a Pest megye turistája 5. szakasza

A túramozgalom első szakaszának a Gödöllőről Isaszegre vezető szakaszt választottam ki. A választást a szakasz rövidsége és Gödöllőhöz való közelsége segítette. Bemelegítő túrának szántam, elég hosszú kihagyás után indultam neki túrázni. Egyedül indultam neki a 13km-es szakasznak.

A gödöllői vasútállomással szembeni parkolóban álltam meg autóval. Vasárnap lévén most ezért nem kellett fizetni. Az állomásra bementem az indul pecsétet megszerezni az igazolófüzetbe.

Az állomásról a gyalogátkelőn a park és így a gödöllői kastély felé indultam. A Zywiec, Dunaszerdahely, Forssa sétány vezet át az Alsó-Parkon. Utunk így elvezet az Életfa mellett, közvetlenül a Grassalkovich-kastélyhoz vezető gyalogátkelőhöz jutunk ki. Készítettem egy fényképet, majd folytattam az utam a piros jelzés mentén, ami egy darabon az Ady Endre sétányon vezet. Szinte rögtön a kastély után a Martinovics Ignác úton vezet a piros turista jelzés, majd a 4-es kereszteződéshez érve szembe át a Repülőtéri úton hagyjuk el a várost.

Az aszfaltozott utat követve érünk ki a gödöllői repülőtér mellé. Nekem még olyan köd volt, hogy szinte semmit nem láttam belőle, mire a reptér végébe értem, a hangárokból már valamicskét láttam. Folytatjuk az utat az aszfaltozott úton, elég gyér volt a forgalom, szerintem máskor sem lehet nagy, de azért érdemes odafigyelnünk. Az utunk megkerülni a hangárokat – ami jellegéből adódólag lezárt terület, így ne haladjunk át rajta – és a gázvezetékek mentén jutunk fel a gerincre. Itt kell balra betérnünk az erdőbe. Mi egy viszonylag ritkán használt, sáros erdei utat találtunk. Kétnapos eső után fel voltunk készülve, így túrabakancsban és kamásliban indultunk.

Az út innentől egy szokásos, nem túlságosan nehéz erdei sétává alakult, egy gerinc úton haladtunk végig. Egy km után az utunk elkanyarodik jobbra, balról is érkezik egy út a hangároktól, de mi innentől a még kevésbé használt erdei ösvényre térünk. Ottjártunkkor a kereszteződésben volt egy romos vadászles és egy lakókocsi is parkolt ott. A kutya szerencsére meg volt kötve.

Amennyiben figyelmesek vagyunk a jobb oldali fák és bokrok között megláthatjuk a 269m-es magassági pontot. Tovább haladunk a gerincen, míg egy magasfeszültségű távvezeték is keresztezi az utunk. Ezután nem sokkal egy út, és újabb távvezetés alatt haladunk át. Az irányt tartjuk és nem térünk le egyik irányba sem. Rövidesen a piros kereszt turista jelzéssel találkozunk, és bal oldalt rendezett földekkel találkozunk. Pár száz méter után kiérünk egy dózer útra, ami a jobb oldalt látható tanyához vezet. Az erdősávon túl rendezett telkeket, házakat láthatunk.

Az utunk a közelebbi házak mellett halad el, újra kevésbe forgalmasnak, kezeltnek tűnik. Miután a mélyútból kiérünk, jobb oldalt alattunk egy nagyobb erdős rész látható, a piros jelzés egy kisebb lejtőn bevezet az erdőbe, majd szép lassan levezett minket egy kis völgybe. Itt kiérve az erdőből egy fenyves ültetvény kerítéséhez érünk. Az út a csemetés mellett vezet ki minket a forgalmasabb földútra, amelyen balra fordulva indulunk Isaszeg felé.

A sok rendezett, vagy épp kevésbé rendezett telek között vezet az út. Szinte teljesen egyenesen megyünk le a falu szélső házai, az Öregtemplom irányába. Így juthatunk ugyanis el a Rákos-patakon átvezető vasúti hídhoz. A patakon átvezető hídra a vasúti pályához is felmehetünk, de a patak partján kialakított gyalogos átkelőt is igénybe vehetjük a híd alatt.

Ezután a főút mellett haladva érjük el a Polgármesteri Hivatalt, ahol a zöld egyenes és piros kereszt jelzést követve juthatunk le a vasútállomásra, vagy tovább haladva a katolikus templomig (körforgalom) szemben a Madách utcában találjuk a falumúzeumot.