Pest megyei piros 7. szakasz

A pmp túra időpontja : 2017. március 4.

A pmp túra adatai: 13,2km, szintemelkedés 80/120m.

A Pest megyei piros túramozgalom, más néven a Pest megye turistája 7. szakasz

A 7 éves fiammal indultunk el a túra ezen szakaszát teljesíteni. Mi a Gyömrő, Péteri iránt választottuk. A választásban szerepet játszott, hogy így tudtuk autóval egyszerűen megközelíteni a végpontot.

Reggel indultuk Péterire és a 8:23-as Maglódról Péterin és Gyömrőn keresztül haladó  buszhoz érkeztünk autóval. A busszal átmentünk a Gyömrői vasútállomásig.

Itt pecsételtünk a Pest megye turistája kiindulási ponton és elindultunk a városon keresztül. Nagyrészt az útvonal megegyezett azzal, ahogy a buszunk is bement az állomásra. A Református-templomnál található körforgalomnál azonban a piros jelzés már balra terelt minket. Kissé emelkedő úton eljutottunk egy bevásárló áruházig, itt kellett jobbra fordulnunk és a uszoda és nyugdíjas otthon között felmenni. Itt hagytuk el a város és egy rétre jutottuk. Hamar kiderült, hogy egy temető beton kerítése közelében haladunk, majd feltehetően a hulladék-lerakóban haladtunk keresztül.

Az út innentől kezdett tisztulni, csökkent a szemét mennyisége és egy akácos szélén kellett haladnunk. Pár km után elértünk egy útelágazáshoz, ami több turista útvonal mellett a vadászházhoz vezető utat is mutatta. Innentől jobbra kellett indulnunk a rendbe szedett dózerolt úton. Kisebb kanyarokat követve az út leért egy aszfaltos útig, amin át kell haladni.

Innentől a jelzések megszűntek, néhány régebbi jelzés időközönként megtalálható volt, tehát nagyrészt a megérzéseinkre, illetve a meghatározóbb erdei utakat követve lehet haladni. Ennek egyik oka, hogy nagyon sok mesterségesen új telepítésű akácoson vezet át az út.

Az aszfaltozott úton átjutva, a fő erdei út kanyarodásait követve kell haladnunk, először kb. 80m után balra kanyarodik az út, a kijárt utat követve pár száz méter után jobbra, majd szinte rögtön balra térünk be a viszonylag fiatalos akác ültetvény közé. Azt lehet mondani, szépen gondozott, egyenes út vezet át az erdő széléig.

Az erdő szélétől láthatunk egy földterületet, illetve a szélén futó sárga jelzőoszlopokat, ami a gázvezeték telepítési irányát mutatja. Jobbra indulunk az utat követve, ami már bevezet Péterire.

A fő útig vezet le a piros jelzés, balra indulva jutunk a település központjába. Minket az autó itt várt a buszmegálló közelében.

(Célszerű itt valamilyen boltban beszerezni pecsétet, mi ugyanis a vasútállomást teljesen bezárva találtuk, így ott nem tudtunk pecsételtetni.)

Tovább haladva Monor felé a Péteri végét jelző táblánál letérhetünk az úttal párhozamos ösvényre, ami a Vízmű egy kútja, majd a horgásztó kerítése mellett halad el. Jobbra követjük a kerítést, míg el nem érjük a zsilipet. Innentől az É, ÉNY-i irányt becélozva követjük az utat, ami a vasútállomásra és így a 4-es főútra kivezető útra visz.