OKT Gerecse, Szárliget – Koldusszállás, az OKT 11. szakasz teljesítése

Az OKT részszakasz szintkülönbségi adatai: +535/-560

A 11. OKT részszakasz előirányzott időtartama: 6:00 óra

A Szárliget – Koldusszállás közötti OKT 11. szakasz túrájának leírása

Koldusszállás közelébe a Tatabánya, Fagyűjtőtelep, bejárati út megnevezésű buszmegálóhoz mentünk autóval és itt parkoltunk le. Innen könnyen jutottunk be Tatabányára, ahonnal vonattal lehet Szárligetre közlekedni. Ahogy elindulunk az állomásról, van egy bolt, ami elég korán nyit, így ha valami kimarad, akkor lehet vásárolni is.

Szemben az út másik oldalán vezető úton hamar kijutunk a településről, és megindulunk egy emelkedőn, ami itt korán reggelre rosszul eshet. Azonban nem túl hosszú, így hamar felérhetünk a tető közelébe, ahol kis sétát követően találunk egy kéktúrás táblát, amely tájékoztat a még 10.2km-re található Somolyóvár kulcsosházi célpontunkig.

Első tájékozódó pontunk, mikor egy aluljáróhoz érkezünk, amin átvezet az autópálya alatt minket. Hamar beérkezünk Nagyegyházára, ahol a helyi bányász emlékhely mellett elvezet minket egy hosszú kivezetű útra. A kanyar után már csak a jobb oldalon találunk házakat, majd lassan el is maradnak és egy kereszteződésnél magánútra térünk. Majd besétálunk az erdőbe, végül kis idő elteltével egy dombtetőre érünk, ahol több rendezettnek tűnő legelő és mezőgazdasági terület szélén vezet az utunk.

Kis pihenés, reggelizés egy vadászles közelében következett, majd indultunk tovább az erdősávban, néhol patakon kelünk át, míg meg nem érkezünk egy nagy vadetető mellé, ahol újra egy kaptató következik, ami a korábbiaknál nagyobb fék között felvezet minket egy dózerolt úthoz, ami egy gerincen vezet egy nyeregbe. Innen már nem messze található a pecsételőhely, a kulcsosház megállója. Ha van kedvünk itt van lehetőség szalonnát sütögetni, vagy megpihenni a teraszon, de esőbeálló menedékként is számíthatunk rá.

Kis emelkedés következik, míg felérünk a közeli gerincre, majd elkezdünk lefelé haladni. A széles aszfaltozott út hosszasan kísér, míg leérünk Tonyópuszta mellé. Itt megint van egy kis pad, ahol megpihenhetünk. Még kicsit az utat követjük, amely mellett behaladunk egy erdős szakaszra, majd egy kanyarban betérünk az erdősávba. Haladunk nagyrészt lefelé, míg már az autópálya közelében egy viszonylag forgalmas úthoz érünk, amin azonban már szinte csak átkelünk, hogy a túloldalt a kerítés mellett megmásszuk az itt található vonulatot, aminek a gerincére érve egy kicsit meredeken lefelé indulunk.

Mikor a völgybe érünk, megindulunk a szántó mellett az autópályáig. Itt követjük a kicsit emelkedő utat, majd felérve lassan újra lefelé haladunk. Egy utolsó balra fordulás után már szinte egyenesen vezet le az út a Koldusszállás pecsételő helyhez, ami egy aszfaltos úton vezet tovább a kéktúrán. Mi itt pecsételtünk, majd balra indultunk, ez vezet át az autópálya alatt a reggeli induló pontunkhoz.