Budaörs túra

A túra útvonala:
Budaörs Piros kereszt turista jelzés – Szállás-hegy Piros kereszt turista jelzés – Farkas-hegy Piros kereszt turista jelzés – Repülés-emlékmű Piros kereszt turista jelzés – Piktortégla-üregek Piros sáv turista jelzés – Piktortégla- üregek Sárga C :: körút turista jelzés – Kakukk-hegy Piros négyszög turista jelzés – Kolacskovszky-turistaház Piros négyszög turista jelzés Piros C :: körút turista jelzés – Gazdagrét Piros négyszög turista jelzés Piros kereszt turista jelzés – Kilátó-szikla Zöld háromszög turista jelzés – Ördög-szék Zöld háromszög turista jelzés – Csillebérc Zöld háromszög turista jelzés – Apáca-rét Zöld háromszög turista jelzés – Széchenyi-hegy Zöld sáv turista jelzés

Kilátás a városra

Budaörsre utaztunk ki a BKV járattal. A Kő-hegy utáni megállóban szálltunk le. Itt megkerestük a Piros kereszt turista jelzés jelzést és azon indultunk el a házak között jobbra. Néhol a jelzés hiányzott, de térkép alapján jól lehet követni az útvonalat. Hamarosan egy felfelé vivő ösvényen jártunk, ami szőlő ültetvények mellett halad. Az utunk hamarosan elhagyta a lakott részt, és egy erdősávon keresztül folytatjuk az utat felfelé. Egyáltalán nem nehéz az út. Igaz nem volt találtuk túlságosan kijárt ösvényen, de úgy nézett ki, hogy használják, és rendben tartják.

Szállás-hegy

Az erdősáv után széles teherautók által is járt útra jutunk. Itt pillanthatjuk meg a Szállás-hegyet. Felmászva szép kilátás nyílik a környékre, és a közelben lévő bányára is. Kicsit elidőztünk itt, mert kellemes volt az idő. Tovább az utunk az erdősáv mellett haladt, míg az előttünk lévő hegy tetején meg nem pillantottuk a Repülés-emlékművet. Mikor itt jártunk az út rendesen ki volt járva, és emlékeim szerinte egy rövid, de alapos kaptatót tartalmazott.

Repülés-emlékmű távolról

Az emlékmű egy a hegytetőre állított 5-6 méter hosszú szárnydarabból áll. Oly módon, mintha a közeli sziklába ékelődött volna. A közelben találtunk egy épület maradványait is, arról nem tudom, hogy mi lehet.  Pár száz méter után a
Piros kereszt turista jelzés turistajelzésből Piros sáv turista jelzés jelzés lesz, majd a jelzés találkozik a Sárga C :: körút turista jelzés
jelzéssel. Mi ezen folytattunk az utunk.
Az emlékhely után hamar újra erdővel borított részre jutottunk, így utunk a Piktortégla-üregekig már ott haladt. Mint a helyszínen láttuk, valószínűleg amely onnan kapta a nevét, hogy annak a bizonyos téglának az agyasos alapanyagát innen termelték ki. Le lehet menni az üregekbe, de sok mindent nem fogunk ott találni :).

Letörött faág

A Sárga C :: körút turista jelzés turistajelzésen jártunk ekkor. Az erdő ezen szakasza kellemes, könnyen járható. A Kakukk-hegy felé tartó út nem volt igazán meredek. A Kakukk-hegynél találkoztunk a Piros négyszög turista jelzés jelzéssel, és azon folytattuk az utunk. A Kolacskovszky turistaháznál beiktattunk egy kis pihenőt és nézelődést, a várost lehetne innen látni, ha nem állna szmogban. A turistaházat elhagyva a Piros négyszög turista jelzés
jelzéshez csatlakozott a Piros C :: körút turista jelzés jelzés is, a közös szakaszon indultunk tovább.

Gazdagréti ház

Utunk kis erdei séta után visszaérkezett a városba. És a házak között, pár utcán kanyarogva kellett a jelzésünk követni. Ekkor a Piros négyszög turista jelzés és a Piros kereszt turista jelzés turista jelzést használtuk.
Kis séta után az egyik utca végében feljutottunk a Kilátó-szikla magasságába. Úgy döntöttünk, hogy a Zöld háromszög turista jelzés jelzést követve megnézzük az Ördög-sziklát is.
Ez a két magas pont nincs messze a településtől, és remek kilátás tárul a szemünk elé. Persze a teljes örömhöz hozzátartozna az is, hogy a képgalériában látott szeméttelep felszámolásra kerüljön.Jelzőoszlop a Kilátó-sziklánál

Az utunk további részén a Zöld háromszög turista jelzés jelzésen mentünk.
Csillebércre vezetett be az út először, ott kicsit elbujtatták a jelzéseket, de hamar megtaláltuk a hegyoldalon levezető ösvényt. Itt egy kicsit nehéz lehet a terep, ha eső után jut ide valaki, de persze nem teljesíthetetlen. A Farkas-völgybe vezet le a jelzés, utána már csak a szomszédos hegyre kell felmászni. Innen már jól látni a Televízióadó tornyot.
Van egy kis kegyhely útközben, de sima út vezet fel a dombra.A szmog határán

Innen az út könnyű, és egyre több emberrel találkoztunk, szinte lehetetlen eltévedni, akár térkép nélkül is megtalálhatjuk a Széchenyi-hegyi fogaskerekű végállomást. Talán itt még a Zöld sáv turista jelzés jelzésre kellett áttérni, de olyan rövid a táv, hogy nem is kell figyelni a térképet. Rövid kis túra volt, de jó idő volt, és kellemes a hangulat.
Épp elértük, az induló vonatot, így beszálltunk, és indultunk le a hegyről. Ha a járatot nem is nézzük meg, akkor is csak pár percet kell várni, mert jó a közlekedés.

Szallonnázó hely

Akik egy kicsit többre vágynak, mint sétálni egyet a hegyen, és esetleg egy piknik keretében szalonna sütésre is vállalkoznak, akkor itt megemlítem, hogy találtunk fenn egy kiépített szalonna-sütőt, bár pontosan nem tudom, hogy ez egy szabad hely, vagy pedig a közelben lakók saját kialakítású helye.
A természetben való sütögetésnek teljesen más a hangulata. Persze, van aki a kényelmet, a száraz fát és hogy a házba bemenekülhet többre értékelni. Nekem az ilyen többet jelent, és jobban is esik az étel.