János-hegy túra

A túra útvonala:
Budakeszi Piros kereszt turista jelzés – Virág-völgy Piros sáv turista jelzés Sárga sáv turista jelzés – hegygerinc Piros sáv turista jelzés – János-hegy Piros sáv turista jelzés – Síugrósánc Kék C :: körút turista jelzés – Anna-rét Kék C :: körút turista jelzés Zöld sáv turista jelzés – Normafa  Zöld sáv turista jelzés  – Harang-völgy Zöld sáv turista jelzés – Tündér-szikla Zöld C :: körút turista jelzés – Gyógyintézet Zöld sáv turista jelzés

Budakeszi látkép

Rövidke túrára indultunk. Induló állomásunk Budakeszi volt. Ide autóbusszal mentünk ki. A városrész középső részén álltunk meg, a Piros kereszt turista jelzés jelzést megkerestük és ezen indultunk jobbra a síút felé.
Kis gyaloglás után a Piros sáv turista jelzés és Sárga sáv turista jelzés jelzéssel találkoztunk, mi balra a közös jelzésen indultunk el. Szintén egy rövid szakasz után kettéváltak és a Piros sáv turista jelzés
turista utat követve indultunk el a János-hegyi kilátó felé.

János-hegy kilátó

Az út lankásan kanyargott felfelé a kilátóhoz. Nem különösebben megerőltető út után ki is értünk a kilátóhoz. Mint az úton is, itt is nagy sokan voltak, így csak szétnéztünk, és mentünk is tovább Normafa felé. A síugrósánc és az Anna-rét után a Kék C :: körút turista jelzés jelzésen hamar elértünk a célunkhoz. A hangzavar miatt inkább egy csendesebb ösvényt választottunk, a Zöld sáv turista jelzés turista jelzésen leereszkedtünk a városba.
Itt aztán gondoltunk egyet, és elindultunk még a közelben lévő Tündér-sziklát meglátogatni.

Tündér-szikla

A sziklához a Zöld C :: körút turista jelzés turista jelzés vezet fel.
Néhol kicsit nehéz a talaj, de nem nehéz túlságosan a feljutás, a kilátás miatt azonban érdemes fellátogatni.
A Zöld C :: körút turista jelzés jelzést követve lehet lejutni a túloldalon. Itt a kezdeti szakasz kicsit elhanyagolt, de talán így is egyszerűbb itt feljutni. Kis kacskaringó után leértünk a városba, ahol a Zöld sáv turista jelzés jelzést követve a gyógyintézetnél találtunk is egy buszjáratot.
Azt hiszem ez a szakasz túl ismert, és sokan járnak ahhoz, hogy jól ki tudjunk  kapcsolódni.

Kilátás a Tündér-szikláról

A Tündér-szikla nagyon közel van a városhoz, így akik esetleg, egy kis délutáni séta mellett ki szeretnék próbálni, hogy mennyire bírnák a turista utakat, azok itt kipróbálhatják.
Az lenne a jó, ha sokan megtennék, és utána egyre nagyobb sétákat tennének itt Magyarországon, mert csodálatos hegyeink, és erdeink vannak, sok szép látnivalóval.